Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony vaio frågor...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill väldigt gärna ha en 15,4 tummare som det ändå är bra pris på.
Apples koster ju 20 tusen men hittade denna för 12000 på ett ställe.
http://www.dustin.se/dacsaportal/

Jag är lite orolig för processorhastigheten.
Jag kör med pluggar som Rapture och Predator när den kommer.
Det är rätt mycket elektroniskt som prduceras och ofta ganska mycket effekt och sådant i görningen.

Hur står man sig på en sådan?
Tycker att den är snygg och ska köpa en extern skärm till den men vill ändå ha en bra skärm när man bär med sig den.
Men är som sagt lite orolig för kraften när man kör en tung, kompressad basslina och rätt saftigt
med reverb detunade leads

Senast redigerat 2007-03-06 19:00

Sorry denna ska det vara http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010101582&csref=Prisjamforelse_Prisjakt_5460
Just att den bara har 1.83 ghz som oroar.

Senast redigerat 2007-03-08 02:00
Ursprungligen av Tridnod:

Sorry denna ska det vara http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010101582&csref=Prisjamforelse_Prisjakt_5460
Just att den bara har 1.83 ghz som oroar.

Det ska du inte oroa dig för. De nya dubbelkärniga processorerna från intel kör på lägre klockfrekvens. Men de är fortfarande lika snabba (om inte snabbare) som en processor av gamla skolan på den dubbla frekvensen.

Just detta anledningen till varför AMD slutat att skriva ut klockfrekvens o kalla sina processorer för saker med många tusen i. Förstår att man missförstår. De flesta sitter redan på datorer med klockfrekvenser över 2ghz sen flera år tillbaka och då känns det ju konstigt när det till och med står en lägre siffra på nya datorer. Men hög klockfrekvens är inte detsamma som en snabb processor och vice versa.

Dock tycker jag du borde skaffa en mac. Bättre optimerat för ljud jue!

Jo mac var man ju sugen på men de är så dyra om man vill ha 15'4 tums skärm.

Tack för att du redde ut det där med processorkraft.....

Ny fråga dock....hur mycket spelar hårddiskhastigheten in? Ligger på 4200 med macen ligger på 5400...gör det jätteskillnad eller ska man skaffa extern hårdisk när man producerar?

Ursprungligen av Tridnod:

Jo mac var man ju sugen på men de är så dyra om man vill ha 15'4 tums skärm.

Tack för att du redde ut det där med processorkraft.....

Ny fråga dock....hur mycket spelar hårddiskhastigheten in? Ligger på 4200 med macen ligger på 5400...gör det jätteskillnad eller ska man skaffa extern hårdisk när man producerar?

Har aldrig suttit på en hårdisk under 5400. Men det är ju samma där, mer än rpm som spelar roll, kvalité skrivs inte i siffror alltid.

Gör du dessutom mest elektronisk musik med mjukavaruinstrument som inte bygger på samplingar tror jag inte du behöver oroa dig.

Dock så är givetvis 4200 i lägsta laget.

Senast redigerat 2007-03-09 20:03
1
Bevaka tråden