Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför under okänd artist???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-03-06 22:07

Trodde att jag hade super bra ordning på min musik fram tills nu... När jag öppnar itunes så ser jag alla artister under respektive genre som jag lagt upp,kanon bra! Men när jag tittar i utforskaren/min musik/itunes/iTunes musik så ligger kanske 70% i mappar efter artistens namn osv(som jag vill ha det), och resten ligger under okänd artist... Förstår ej varför!? i iTunes är allt i perfekt ordning.
Alltså om jag nu vill ta bort musik ifrån min ipod så tar jag bort den ifrån biblioteket i itunes. Om jag sen vill "lägga till mapp i biblioteket" igen(lägga till i podden)och det visar sig att den inte finns, utan tillhör de 50% som ligger blandade under okänd artist så blir det väldigt krångligt....

Nån som vet hur man kan lösa detta på ett så smidigt sätt som möjligt?

Måste all musik man har i itunes läggas i Ipodden,om inte hur kan man på ett enkelt sätt separera dem i iTunes?skulle vilja ha två olika mappar en för datorns musik och en annan med ipoddens musik(som självklart även finns under datorns)..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-06 22:19

iTunes hämtar informationen från id-taggarna, metainformationen. Numera har jag släppt på behovet av perfektion och låter iTunes och iPhoto organisera låtar och bilder. Och det spelar ingen roll vad saker och ting heter så länge man hittar dem i iTunes, iPhoto eller med Spotlight.

• Oregistrerad
  • 2007-03-07 14:00

mondo>> kan jag ha all musik i iTunes men bara en del av musiken där på ipodden? isåfall behöver jag ju inte krångla med att ta bort och lägga till grupper ifrån utforskan till iTunes.. Om det nu går att göra så,kan man på nått smidigt sätt dela upp iTunes i två "mappar" en för podden och en till all musik på datorn? Nu lägger den automatiskt till allt som finns i iTunes till podden..
i och med att jag använder min ipod till jobbet så har jag massor av musik så det är därför det är så viktigt för mig att hålla ordniong..

Du skapar en eller flera spellistor (det lilla plusset längst ner till vänster). Kalla dem iPod - rock, iPod - workout, iPod - slappa eller vad du nu vill. Dra musik från huvudbiblioteket till spellistorna. Musiken är orörd i huvudbiblioteket och kopieras inte heller. Dra sedan spellistan/-orna till din iPodsymbol i Itunes. Uppdatera enligt inställningarna.

Ä, det finns säkert mycket bättre och enklare beskrivningar i iTunes hjälp... Men lycka till! (Och gräva inne i Utforskaren behöver du _inte_!)

1
Bevaka tråden