Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virus eller hårdvarufel? Panik!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-03-06 22:28

Vet inte om jag skriver i rätt forum nu men någon snäll administrator kanske kan flytta tråden i så fall. Det är i alla fall så att jag fått ett väldigt skumt fel på min Powerbook G4 och nu går den knappt att använda längre.

Den började med att själv flytta runt mellan olika kataloger precis som om piltangenterna styrde sig själva. Jag trodde då att tangentbordet fått något fel och startade om datorn. Denna omstart tog dock ett mindre liv och nu tar det jättelänge varje gång att starta upp datorn. Dessutom hamnar man vid en inloggningsmeny som kallas för "OS X säker uppstart". Vanligtvis loggar jag aldrig in utan kommer direkt in på min användare.

Vidare löper tangentbordet fortfarande amok och försöker hela tiden skriva bokstaven "X" när man t.ex. öppnar Firefox. Dessutom flyttar den hela tiden runt på ikonerna på skrivbordet eller i finder där den hoppar hejvilt kring i katalogerna.

Kan det här vara något sorts fel eller är det bara att tangentbordet gått sönder och låst sig på att skriva "X" hela tiden? Men varför tar det då ett liv att starta upp datorn?

Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta, har aldrig någonsin haft problem med datorn sedan jag köpte den för 1år sedan.

//Johannes

• Medlem
  • Tjörn
  • 2007-03-08 15:38

Vad händer om du kopplar ut tangentbordet, alternativt kopplar in ett annat tangentbord?

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-03-22 19:32

Det visade sig att jag hade ett trådlöst tangentbord inkopplat "hade glömt bort det då jag enbart använder musen" och det låg en bok ovanpå och tryckte på diverse knappar

Pinsamt men sant!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-22 21:37

Vilken rolig tråd!

Jag har Mac - virus? - panik! Logiken har undflytt dig..

Men jag undrar hur du kunde klara dig med enbart en mus?

Han har en Powerbook, den har ett inbyggt tangentbord

1
Bevaka tråden