Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder tagna med Sigma SD14..

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av miri:

Jag vill tacka Carl Rytterfalk för hjälpen med Sigmas programvara, även att jag har fått låna några bilder för att illustrera vad som händer om två olika rawkonverterare räknar upp samma bild.
I en lång tråd (med en hel del tjafs från Fujientusiaster) så visar jag skillnaden mellan Fuji S5, d200 och canon 5d vad det gäller brus och även förmåga till detaljupplösning.
Fuji hävdar att man skall använda deras programvara för bästa resultat, likaså gör Nikon.
Jag har sett skillnad mellan Sigmas egen rawkonverterare och CS 3 Camera Raw som kan tolka rawfilen från Sigmakameran men gör det på ett betydligt sämre sätt än Sigma själva. Möjligen blir Camera Raw bättre i nästa version.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=919782#post919782

Mikael

Hej Mikael! Du kör riktigt stenhårt märker jag, fina analyser som är intressanta att kolla in. Kul att se vilken skillnad det är! Eller jag borde kanske gråta. Ska bli spännande när Adobe kommer ut med sin egen version, de har köpt licens på RAW-uppbyggnaden från Sigma, så jag gissar att när den väl kommer så kommer det att se riktigt bra ut.

Jag var ju över på fotosidan.se och läste och märker rätt snart att de flesta ord används med svensk motsvarighet som låter märlig i sammanhanget. Uppräkning, osv. Men ordet "Raw" tordes väl också få sig ett eget svenskt namn? Rå? Det gör jag.. inte alltid dock och mest i tal.

mina två kronor.

Någon som vet när dp1:an kommer och vilket pris den kommer få?

Augusti är sista ordet från Sigma.

Tack..Vet du någon som har fått leka med den på senaste som man kan läsa på nätet?

Hittar jag något så lägger jag in länken här. Använd RSS från min hemsida så kommer du förmodligen att bli uppdaterad. www.rytterfalk.com

Bevaka tråden