Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ESQ-1 sysexknas, hjälp tack.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-11 18:41

Ok, jag har gjort detta tusen gånger, men det var ett par år sen. Och nu funkar det inte, "target system not responding" säger burken. Midi är kopplat in/ut till sonar 4. I burken är midi omni, sysex aktiverat osv. Det skickar fint, men vägrar ta emot. Några tips?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-11 19:05

Jaha, jag måste vara ute i programfönstret. Så nu tar den emot min nyligen skickade bank, men den banken fuckar upp synthen så jag måste göra factory reset. Mina gamla banker tar den inte emot! Ahhrg. Alla banker är lika stora. Suck.

skrik om du behöver ToTALreset

[kan maskinen under hud]

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-11 20:56

Jag skriker, för den vill inte alls ta emot det jag skickar, det blir bara blöta kallingar i synthen. Vah händer med totalreset?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-18 00:33

Ok, nu har det gått några månader och jag försöker igen. Nu har jag fattat att den bara tar emot mina banker om den är inställd på samma MIDI-kanal som när dessa banker stoppades in i datorn ca 2004. Men fortfarande blir det bara skit. De första fyra ljuden på alla banker funkar fint, men resten blir tysta och fönstret fullt av skit, dessutom (och här kommer det spännande) blir OS:et lite skumt också, alla funktioner blir sega och tröga, jag måste vänta när jag trycker på knapparna för att den ska registrera och jag måste trycka lite hårdare! Det är sant! Det verkar som om knapparna på panelen blir velocitykänsliga Helt skumt! Ok, totalreset, starta om och börja från början. Vad 17 gör jag nu. Köpa ny...Men den funkar precis som vanligt om jag skapar nya ljud från panelen och det går fint att flytta ett preset i taget fram och tillbaka från datorn....

Kom igen nu PF, jag vet att du kan!

1
Bevaka tråden