Min Mini som har rullat smärtfritt i ett drygt år (PPC 1.2GHz) har på sistone börjat bete sig konstigt. Den har varit svår att lägga i vila, skärmen blir svart men datorn vilar inte, den har varit lika svår att väcka - den badbollar och tar någon minut på sig att få upp lösenordsrutan. Även de gångerna den har kraschat och jag har hård-rebootat står bara datorn och maler med den gråa äpple-skärmen tills jag rebootar igen och förstå DÅ kommer man in till inloggningen.
Detta hände i går, att jag fick hård-reboota. Men denna gången dyker inloggningen inte upp alt. tar en låång tid på sig. Väl vid inloggningen badbollar datorn och blir oerhört o-responsiv. Försöker jag välja "gå tillbaka" för att komma till mjukvaru-rebootknappen i inloggningsmenyn badbollar den och jag får en helvit inloggningsruta. Försöker jag logga in badbollar den också, och står bara och maler med progress-baren ända tills jag hårdrebootar igen.
Vad är felet? Datorn har senaste Tiger med nästan alla uppdateringar, och den har aldrig haft hårdvaruproblem med hårddisk, eller dylikt. Hela debacklet är oerhört jobbigt då jag har viktiga filer på datorn som jag tyvärr inte har backupat på ett tag.. om nån har några idéer är jag idel öra.
Mvh, S