Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sallingclicker - iTunes/Applescript

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lysekil
  • 2007-03-13 17:25

Hejsan, jag har använt programmet Sallingclicker för att styra iTunes via mobilen ett tag, det fungerar jättefint. Nu när iTunes cover flow-vy går att köra i helskärm blev jag så sugen på att kunna styra den via mobilen. Problemet är att Sallingclicker bara har färdiga script för att styra piltangenterna till höger och vänster. Såhär ser scriptet för höger ut:

tell application "SEC Helper" to simulate keyboard virtual keycode 124
return

För att få tex piltangent uppåt att reagera istället så var det ju bara att byta keycode till 126. Längre än så kommer jag inte, jag vet tex inte hur man skriver om man vill att två tangenter ska tryckas ner samtidigt. Ett annat problem är att scriptet bara ger EN knapptryckning även om man på mobilen håller inne knappen som aktiverar scriptet, jag vill att knappen hålls inne så länge jag håller inne knappen på mobilen.

Om möjligheten finns så skulle det vara bra med tre script som styrde iTunes direkt. Play, Framåt och Bakåt.

Säg ifrån om jag förklarat otydligt så får jag försöka förtydliga mig.

Nja, alltså, man gör ju bara ett script som tar hand om alla kommandon som du vill köra. Ett applescript kan man göra nästan hur avancerat som helst. Jag är långt ifrån någon gud på applescript, jag måste alltid söka reda på info på nätet för att lista ut hur man ska göra. Hittade denna som kanske förklarar lite för dig:
http://www.salling.com/forums/viewtopic.php?p=17098

PS. Den tråden handlar om ett annat program, men tror du greppar lite hur man gör om man läser den.

1
Bevaka tråden