Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död Ipod

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt lite på förumet men inte hittade så mycket om detta, antingen är jag kass eller sökfunktionen kass om det nu finns något. Men hursomhelst till problemet..

Laddade min ipod över natten. Kopplade i sladden när den var slut på batteri.
Skulle ta den imorse och nu är den HELT död... den går inte igång hur jag än gör.

Har ni något förslag? Nån man kan vända sig till som utför service?
Tacksam för alla svar.

• Medlem
  • 2007-03-13 22:02

Vad har du gjort för att försöka ordna det hela? Har du testat "soft reset" (håll ner menu+select i upp till 10 sek) sen koppla till dator, om den fortfarande inte funkar men den är igång så kan du göra en återställning med iTunes(allt försvinner). Får du ingen kontakt kan du föra en reset, när du sen ser äpplet håller du inne menu+play, vilket tar dig till "disk mode", koppla då in den i datorn och försök med en återställning. Sen har vi Sista utvägen, men som sagt, det är SISTA utvägen, när inget annat funkar.

Hoppas nåt av detta hjälper

Varför bläddrar ipoden igenom alla filer med en förskräcklig fart, den spelar ingen musik utan bara bläddrar igenom allt gång på gång.

Har prövat att rensa den 2x med samma slut resultat.

Någon som vet vad det är för fel?

jo, glömde bort att säga vad jag har gjort för att försöka få till den igen.
Har mixtrat en hel del med den, soft reset, koppla in till dator och hela joxxet.
Så det är nog sista utvägen som gäller nu. Är det enda jag inte har testat.
Är ganska nerstämd nu dock... 55gb musik borta....

1
Bevaka tråden