Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frys & Force Quit trubbel

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-15 17:45

Någon fler som känner att Intelplattformen känns 10ggr svajjigare än hederliga PowerMaccarna!?

Min dyker titt som tätt, oftast händer det när man cmd-tabbar mellan två program o snabbt ligger på snabbkommandon direkt eftern en switch.

Händer ofta också att i enbart Terminalen krashar då jag kör Pil upp (för readline) eller Tab för autocomplete.

Problemet sen e att force quit (tvångsavsluta på svenska va!?) fungerar inte. I samma veva brukar andra apps också dyka lite eftersom detta hänt.

Ibland kan man med Activity Monitorn slå ihjäl WindowServer för att hårt logga ut, sen boota om. Ibland tvingas man köra powerknappen i 4 sekunder....

Har kört DiskUtillity från Cd men den säger att allt är OK.

Hittar inget på google/apple/apple-discussions/etc men verkar vara fler som lider av samma problem. Har läst att folk hänvisar till dåligt Ram vilket jag inte tror stämmer, det skulle snarare får mer sporadiska hård-krasher än vad detta är.

tips & idéer någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-21 20:45

mboxens fel?

Har en mbox 2 mini inkopplad. och tror banne mig det kan vara den som spökar.

har aldrig haft felet tidigare men körde utan den ett tag och inga problem. kopplade in igen häromdagen och precis nu, skulle starta en låt i itunesen, freeeze.

alla andra apps man försöker quitta (som vanligt) efter det, fryser också...

Div sådant i system.log, dock inga som helst errors från appsen som kraschar

kernel[0]: IOResources: match category DigiIO exists
Mar 21 20:28:16 dav kernel[0]: USBF: 21396.691 AppleUSBUHCI[0x438c000]::AddIsochFramesToSchedule - expected frame (21120357) and see frame (21120360) - should do something here!!
Mar 21 20:28:16 dav kernel[0]: USBF: 21396.691

1
Bevaka tråden