Skapades ursprungligen av: Ma:
Men hallå, vi måste faktiskt ge grabben lite credit i alla fall...
- det var ju inget om vare sig tjejer eller sex någonstans i inlägget!
He he, klockrent!
Men Oskar, håll inte andan efter en G5:a, mycket tyder på att den inte kommer förrän tidigast till sommaren, många tror slutet av året, början av nästa. Nu kom 7455 på 1 GHz och sen ska 7460 komma. Jag tror dock inte Apple står och faller med detta, trots att snack om G5 som varit på nätet det senaste halvåret. Vad Apple borde göra däremot att börja använda vissa saker om finns etablerat redan idag som t.ex. DDR-minne, det skulle ha en bra psykologisk effekt tror jag, förutom prestandan.
Visst, det var onödigt av Apple att hypa MWSF sådär mycket, med tanke på hur fanatiska vi macfans är. Men när man lugnat ner sig lite så är ju den nya iMacen rätt fräck och vad spelar det för roll att minsta modellen inte kommit ännu? Den är ju pågång. Vad gäller Airport så är det inte helt enkelt, de nya standarder som är föreslagna (802.11a, 802.11e osv) är inte spikade ännu (så vitt jag vet) och vissa av dom använder frekvensen 5GHz vilket inte är fritt här i Europa som det är i USA.
Jag läste förövrigt en intressant text på MOSR som lät rätt vettig, nämligen att skälet till att vi inte fick se nya G4:or på MWSF var att nVIDIA försenade lanseringen av GF4. Till slut kunde dock Apple inte vänta längre på nVIDIA och lanserade dom med GF4MX, som i ärlighetens namn inte är något superkort direkt, för att några veckor senare presentera nyheten om GF4Ti (som fortfarande är en månad ifrån att levereras). Det är lite synd då hur Apple får massa skit från macanvändare (läs bara trådarna som kom efter MWSF här på 99mac) för problem som andra företag står för (om texten på MOSR är sann, vill säga).
[ 11 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]