Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag hatar Apple!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-15 20:08

Krig! Så många gånger jag tänkt "jag borde skaffa mac, de verkar ju funka så bra". Det kanske de gör, men deras program funkar då inte på min Dell! Har nu försökt få Quicktime och iTunes att fungera tillfredsställande, men icke! Jag försöker nu avinstallera Quicktime, men det går inte för "ett allvarligt fel har inträffat" m.m. Usch, kan man inte göra programvara som funkar så ska man helt låta bli!

För mig låter det som alla PC-program brukar bete sig...

  • Medlem
  • 2007-03-15 20:43

men seså
ta och strunta i applegrejer då
kvicktid på pc
gör vemsomhelst sne

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-15 21:33

Måste hålla med om att Quicktime är riktigt sunkigt under Windows! Bara lite bättre än Realplayer som jag klassar som rent virus

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-03-15 21:35

tror att apple gör lite som microsoft gör till mac. dvs sämre versioner av sina programm.

ta bara exempel som explorer när det fanns till mac. hur buggigt var inte det ?
msn till mac? ligger ljusår efter pc-versionen (inte för att det behövs flashiga saker iofs).

hade själv problem med vissa apple programm till pc men efter switchen
har jag inte märkt några problem med mer än msn. som är från microsoft...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-15 21:45
Ursprungligen av leere:

tror att apple gör lite som microsoft gör till mac. dvs sämre versioner av sina programm.

ta bara exempel som explorer när det fanns till mac. hur buggigt var inte det ?
msn till mac? ligger ljusår efter pc-versionen (inte för att det behövs flashiga saker iofs).

Jag skulle gärna ha "antiflashiga" program, så lite jox som möjligt. Dels fungerar det oftast bättre, dels är det lättare att hitta i programmet osv. Lite som Minimoog vs M1 Tidigare (när iTunes fortfarande funkade på min burk) körde jag version ca 4. Senare versioner har funkat lite eller inte alls.

  • Medlem
  • 2007-03-15 21:59

Kör vlc istället, http://www.videolan.org/

eller mediaplayer classic +

ffdshow - for MPEG2/4, H.264, Divx, Xvid, AAC, FLAC, Vorbis, FLV, and many more
Haali Media Splitter - for better MP4 and H.264 support and for OGG/OGM and Matroska.
Real Alternative - for Real audio and video.
Quicktime Alternative - for MOV.
MP4 Source/Splitter* - for better MOV support.
FLV Splitter* - required for FLV playback.
AC3 Filter - recommended for better AC3 support (in which case AC3 should be disbaled in ffdshow).

lite meck med att instalera , men sen funkar ALLT !!

Pm:a om du undrar ngt.

  • Medlem
  • 2007-03-15 22:54

Ptja, VLC tar allt förutom real men är inget som helst meck.
http://www.videolan.org/vlc/features.html

Real kör man helt klart real alternative för.

  • Medlem
  • 2007-03-15 23:26

VLC is the shit

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-16 01:02

klarar VLC QT-filéer (hehe) med? Kanske borde uppdatera min version ..

Kör annars MP Classic för Real och QT, Real funka sisådär (kan vara felinställning från mitt håll) men QT funkar meget brååå ... Framförallt kan den öppnas i Firefox då det behövs utan att sno filassociationen helt som QT gör (om man inte tar bort pluggen)

  • Medlem
  • 2007-03-16 05:00

Nihad: Ja

Skall man köra HD mtrl finns inget annat än media player classic + tilläggen som jag skrev
även power dvd av senare version funkar bra för HD.

Men som mediaspelare funkar classic bättre än VLC enligt mig

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-16 10:11

vettefan, jag gillar vlc, måste uppdatera mao ..

Hm iTunes har alltid funkat bra för mig när jag körde pc men Quicktime var lite skumt. Men ska jag vara ärlig så tycker jag inte Quicktime är någon höjdare på macen heller.

quicktime alternative funkar ju också. itunes är bara så jävla bloatat, så det är det ju bara att strunta i..

  • Medlem
  • 2007-03-16 16:53

HD whatnow?.. Varför skulle man inte kunna spela HD i vlc?

Klart att det går och spela HD med VLC ! , men inte lika bra och snabbt som med pimpad mediaplayer classsic .

Kör 1920x1080 film med båda två så märker du skillnaden ,det kanske går att pimpa till VLC också ioförsig ?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-16 18:42
Ursprungligen av newbie:

Klart att det går och spela HD med VLC ! , men inte lika bra och snabbt som med pimpad mediaplayer classsic .

Kör 1920x1080 film med båda två så märker du skillnaden ,det kanske går att pimpa till VLC också ioförsig ?

Beror väl på vilket codec du kör, programmet spelar nog inte så stor roll...

Se till att köra CoreAVC om du ska köra HD.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-11 19:08

Hm... jag vet inte om jag gör något fel man jag får inte vlc att funka med hd-filer (mpeg2, .ts). Finns det något speciellt program som fixar sånt? Nero ska tydligen ha nåt sånt program men det finns väl bara till windows...

1
Bevaka tråden