Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder från kamera Fuji s6500fd till iMac, hjälp!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har idag köpt en Fuji s6500fd kamera. Bra på många sätt men jag får inte över de få testbilder jag tagit idag till datorn. Jag har en iMac intel med system 10.4.9. Jag trodde jag skulle se kameran på skrivbordet när jag pluggade i usb-kabeln, men inte. I kameramanualen stod det att man måste installera Fujis program Finepix Viewer innan man överförde bilder. Men det funkade inte när jag gjort det heller. I manualen till Finepix Viewer stod att man skulle ändra usb settings om det var problem men jag kan inte hitta något om hur och var detta görs.
Det finns en "USB PTP Camera" på USB-höghastighetsbuss (Tack morriz_d på Macworld Forum för tipset att kolla där!). Men den syns inte på skirvbordet och inte i iPhoto....

Alla förslag tas tacksamt emot!

• Medlem
  • 2007-03-20 23:50

Hmm det är skumt att den inte ens dyker upp i iPhoto..

Testa med bildinsamlaren om den hittar kameran..

Att den inte syns på skrivbordet kan vara medvetet. Alla Canons kameror fungerar så.

Tsta Bildinsamling som sagt (det är väl också där man ställer in vilket standardprogram som skall användas när man pluggar in kameran?).

En dum fråga: Har du ställt över kameran i "view" eller "play"-läge och slagit på strömmen?

Annars får du väl skaffa en extern USB/FW-kortläsare.

Ursprungligen av johan_tanying:

Att den inte syns på skrivbordet kan vara medvetet. Alla Canons kameror fungerar så.

Tsta Bildinsamling som sagt (det är väl också där man ställer in vilket standardprogram som skall användas när man pluggar in kameran?).

En dum fråga: Har du ställt över kameran i "view" eller "play"-läge och slagit på strömmen?

Annars får du väl skaffa en extern USB/FW-kortläsare.

Tack för förslagen! Jag gick till Bildinsamling efter förslag på MacworldForum och efter att också ha kopplat in min gamla kamera via en annan usbport fick jag upp kameran och kunde direkt hämta in bilderna.

Fuji s6500fd är för övrigt en mycket trevlig kamera med lika hög ljuskänslighet som den på många håll lovordade Fuji 30 men den här har också 10ggr zoom vilket jag uppskattar. Jag ska mest ta porträttbilder och kan nu ta många bilder inomhus utan blixt vilket var huvudsyftet för mig med den här kameran.

Här en bild tagen i elljus sen eftermiddag utan blixt, iso 3200.

1
Bevaka tråden