Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Utsugnings"-program...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå

Jag/jobbet söker ett program som kan gå igenom en dator och lista ner vilka program som finns installerade. Kan det samtidigt plocka serienumren också är det ett stort plus.

Vi skall bygga upp en databas med våra program och datorer för enklare överskådning om vad som finns. (Har blivit lite anarki just nu )

Om det är någon som använder något liknande, eller känner till om det, skriv en rad. Eller kom med förslag om vad man kan göra för att det skall gå så smidigt som möjligt att göra detta projekt.

Tack
Thomas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-10 11:19

Trodde du med den titeln menade ett program för fakturahantering.

Vänligen, Ylan

Det skulle man kunna tänka sig...

Det var ett ord vi använde internt när vi pratade om det, att programet skulle "suga ut" information från datorerna..

Jag tror knappast det finns ett program som kan läsa serienummer. Det finns ju ingen generell regel var och hur den informationen sparas.

Däremot kan du ju använda File Buddy och söka på filer av typen Application. Sen sparar du listan som en textfil.

Sen lägger du upp användarna lite snyggt i kolumner i Excel. Sen räknar du 1, 2 , 3, 4 och 5 som har InDesign! Sen tittar du i licenspapperen om det stämmer.

• Medlem
  • 2003-04-10 12:54

Apples Remote Desktop ska ju kunna samla i programinfo, men som sagt inga serienummer kommer du att få med. Men jag vet inte hur bra Remote Desktop gör det, man vill ju inte ha med varenda litet program heller...

Min erfarenhet säger att manuellt handhavande är bäst även om det tar lite tid i början..

Ett program som kanske skulle passa är Asset Trustee. Knappast gratis, men ändå... Mer info här.

1
Bevaka tråden