Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg MacBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick min MacBook i lördags förrförra veckan. Första veckan funkade den jättebra, allting var som det skulle. Igår när jag chattade på MSN och var inne på internet samtidigt och skulle byta till internet från ett MSN fönster så kom den där badbollen upp. Den var där när jag hade pekaren över internetfönstret, men försvann när jag hade den någonannanstans. Var tvungen att tvångsavsluta för att bli av med det, för kunde inte stänga ner safari på det vanliga sättet. Idag började det igen. Var inne på internet och MSN som vanligt. MSN började krångla på samma sätt. När jag höll pekaren över MSN-fönstret eller på äpplet längst uppe på skärmen i vänstra hörnet så kom badbollen fram. Jag kunde inte röra något MSN fönster åt sidan, inte stänga ner något MSN fönster eller stänga ner hela MSN eller skriva till någon. Kunde inte tvångsavsluta MSN heller eller stänga av datorn eller någonting, för jag kunde inte få upp menyn som man får upp när man trycker på äpplet längst upp på skärmen. Ringde en kompis som hjälpte mig att starta om datorn via terminalen (Internet och allt annat på datorn funkade som det brukar.). Nu har jag inget sådant krångel men datorn är väldigt seg och badbollen kommer fram i stort sett hela tiden... Vad kan ha hänt?

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-21 08:47

Prova detta, i Program -> Verktygsprogram -> Skivverktyg, markera startdisken, välj "Reparera rättigheter". Starta om datorn.

Vilken disk är startdisken?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-03-21 12:36

Startdisken är den hårddisk där du installerat det system du startat upp datorn ifrån. Såvida du inte delat upp din hårddisk i partitioner eller kopplat in en extern hårddisk så har du bara en att välja på.

Kör Aktivitetskontroll (i mappen Verktygsprogram i mappen Program). Är det något som drar mycket CPU och/eller minne?

Det låter ju som att det är MSN relaterat, prova att byt till tex Adium o se i fall problemen kvarstår!

1
Bevaka tråden