Jag köpte en 1020 för dryga året sedan. Den har inte drivrutiner till OSX med i paketet. Dock ingår 1020 i drivrutinspaketet till 1022. Det lyckades jag se info om på nätet och här innan jag köpte. Det var att ta hem drivisarna själv.
Kolla om det är likadant med din modell.
Reflektion: Jag tror HP hoppar över att aktivt ge stöd åt mac på lågprismodellerna, för att kunna sälja en och anna ngt dyrare skrivare. Dessutom slipper HP support på mac på sina billigare modeller. Skitstil? Se det som prisleken med miljömärkta produkter i livsmedelsbutiken. Du som gör ett aktivt val klassas som en konsument som är beredd att betala en krona extra, då läggs den kronan på på priset, vare sig produkten är dyrare att köpa in eller inte.
Det är väl så att vi dessutom vande oss, under parallellportseran, att vara utstängda från de billigaste produktserierna av scannrar och skrivare mm.. Verkar som HP kör vidare i den traditionen.
Reflektion: En gång i tiden var HP ball för de gjorde miniräknarnas mac. (Var Wozniak inblandad i den uppfinningen?) Men nu är de stora på väldigt grå produkter.
MR