Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern dvdbrännare i idvd

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja
Jag har en ibook G4, men tyver ingen "SuperDrive". Är det någon som har provat att koppla en extern dvdbrännare till sin mac någon gång? Hur funkar det med iDVD?
När jag endå frågar, är det någon som har monterat in en ny cdenhet i sin ibook? Är det svårt?

Tack på förhand, Emil

Lacie

Hej!!

Jag har heller inte någon dvd-brännare i min Mac mini, köpte dock en LaCie extern lightscribe brännare från dustins appleshop www.dustinhome.se och den kommer med drivrutiner för att kunna bränna från apples egna program så som iTunes och de andra programmen i iLife
har dock inte testat att bränna från iDVD MEN nu kan jag i alla fall starta programmet förut klagade det på att jag inte hade dvd-brännare och startade inte.
Sen kan jag tala om att det helt klart var värt att köpa en brännare med lightscribe, det blir väldigt läckert med laseretsade framsidor på de egenproducerade skivorna

Mvh
Peter

Jag skruvade in en helt vanlig Pioneer DVR111D i ett gammalt cd-brännarkabinett med FireWire från LaCie. Funkar utmärkt från både iDVD och Toast. OS 10.4.8 på iBook G4 1,2GHz..

Jag misstänker att det inte blir det, men jag måste fråga. Blir det färg med lightscribe?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-24 15:06

Nej, Lightscribe skriver inte i färg, utan det blir i svart/detfärgsomärpåskivan.

Vill du ha CDn med riktigt fina bilder på är det till att köpa en skrivare som även skriver ut på CD och speciella CD-skivor också.

1
Bevaka tråden