Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

administrationssida till gästbok i php

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejsan.

Eftersom jag inte är så haj på php och måste lämna in en uppgift imorgon bestående av en gästbok och en sida där en admin ska kunna läsa inlägg och radera så behöver jag lite hjälp.
Jag har nog fixat gästboken så att den är hyfsad, men jag kan inte komma på hur jag ska göra en annan sida som en administratör ska kunna se en lista över de inlägg som finns i databasen och sedan kunna ta bort olämpliga inlägg härifrån.

Är det någon som sitter på någon lätt kod på hur man gör det här eller kanske en sida på internet där jag kan läsa mig till det?

Kategorin Guestbook på denna sida kanske kan vara något. Ladda ner några enklare varianter och kolla hur koden ser ut och skriv något liknande?

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Guestbooks/index.html

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-04-26 22:01

Det enklaste är ju att skapa en separat mapp som du lösenordsskyddar via apache. Sen är det ju bara att hämta alla inlägg och sedan fixa så man kan radera via id på inlägget eller liknande. Smidigt att skicka id via GET.

1
Bevaka tråden