Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kassaprogram för butik & restaurang på Mac

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Precis! Det var ett väldigt amerikanskt utseende och synnerligen daterat. Hemsidans design matchar produkten väldigt bra... lika ful.

• Medlem
  • Tranemo
  • 2008-06-01 15:48

Mailade till checkout och frågade om hur betalningsflöder fungerade, vart i betalningen som kunden knappade in sin kortkod, fick detta svaret:

"Dear Jesper,

If the swipe reader is detected, all you need is to slide the card an
Checkout will detect the name, cardtype and number. Along with the
swipe data that will give you the best rate.

You can always switch to manual, but that ofcourse is way slower and
will have a variable rate depending on the amount and correctness of
the info you send."

Antar att dom missuppfattade frågan för annars ser jag det som att kunden inte skriver in någon kod, eller sitter koden i själva kortdragningstillbehöret? Isåfall hur kopplas den upp till kortbetalningsdatabasen?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-02 01:31

Jag tror att det fungerar som i vanlig butik, kunden knappar in kortkoden efter att kortet dras och det är bara då som köpet registreras som giltigt. Om terminalen inte har funktionen kan kunden uppvisa identifikation, som du sedan kan bedöma eftersom namn visas i Checkout efter att kortet har dragits.

Kolla in dessa videon: http://checkoutapp.com/media/quicktours/CCswipe2_26sec.mov
http://checkoutapp.com/media/quicktours/settingupcc_46sec.mov

Köpet blir knappast genomfört så det står "Transaction was successfull" om koden inte knappas in, eller?

Annars kan du fråga lite närmare då de verkligen inte svarade på din fråga.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 01:39

Jag sprang på ett program som heter Checkout tidigare. Verkar även funka med kvittoskrivare och kassalåda, scanner etc.

Checkout: Point of Sale for Mac (POS)

Edit: Man kanske borde läsa tråden innan man postar, hehe

... speciellt inlägget före ....

Bevaka tråden