Tack för svaren. Ja, jag har förståss att tex en iriverspelare dyker upp som en extern lagringsenhet. iRiver verkar också ha en egen programvara som funkar med mac men med vissa begränsningar. Någon som kan tipsa om andra lösningar så blir jag glad.
Ja visst, ipod och itunes är helt suveränt som en helhetslösning. Det är någon jag skulle sakna om jag ny köper något annat än än ipod. Det är bara det att jag nu kört min iPod mini några år (sedan de kom ut) och alltid kännt som att det saknas något i ljudet (OBS! Jag kör inte särkilt hårt komprimerad musik). Så igår testade jag lite andra spelare och shit pomfritt måste jag säga, det var en tillräcklig skillnad för att man skall känna den tydligt. Testade samma låtar, samma lurar (lite olika, Sennh PX100, PortaPro, Sennh CX300 samt Grado SR60) och ja, enligt mig så var det ett mycket sköna ljud från de andra spelarna. Främst var det irivers E10 som verkligen var fantastisk. Främst ljusmässigt men gränssnittet var inte tokigt heller.
I sanningens namn så spelar ju andra saker in också, även om ljudet ÄR viktigt för mig. Tex så vill man ju ha en smidig lösning, motsvarande ipod och itunes, eller åtminstone någon i närheter. Men finns inte det så måste jag omvärdera situationen helt.