Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacOS X 10.2.5 ute nu

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av ThomasC
Man skall inte ropa hej föränn man kommit över bäckenet......Vid synkning med t68i fick jag följande meddelande:

Inga problem alls för mig, har just synkat. Och jag tror att det går fortare att synka t68:an nu.

Generellt har blåtandsuppkopplingen blivit stabilare också. Fortfarande i 10.2.4 hade jag strul att få telefon och dator att komma ihåg att de redan "parat" sig, och emellanåt fick jag rycka ut blåtandsadapter för att datorn skulle hitta blåtand, men nu funkar det som det ska varje gång.

Och så har min nya ljuvliga EOS 10D fått stöd i Image Capture också!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-04-11 13:28

Har startat om alla pryttlarna...och nu funkar iSync med T68i...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-11 14:13

Någon som har hunnit testa om Microsofts bluetooth-produkter funkar ännu...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-11 14:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av mmi
Någon som har hunnit testa om Microsofts bluetooth-produkter funkar ännu...?

Det vore intressant. Hoppas det finns någon som kan testa det med en PowerBook som har inbyggd Bluetooth.

  • Medlem
  • 2003-04-11 14:34

det verkar som om adressboken inte funkar med p800 fortfarande ! det enda jag får att fungera är att få upp dialogen för inkommande samtal.

Efter att ha slängt Norton all världens väg, funkar det bättre. Slipper iaf Kernel Panic direkt efter uppstart...

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-04-11 14:47

Jag har med jämna mellanrum provat Norton och alltid kommit fram till att det gör mer skada än nytta, eller rättare sagt det gör skada.:(

  • Oregistrerad
  • 2003-04-11 16:04

Efter installation av 10.2.5 verkar identiteten innehållande mejl, kontakter osv i entourage ha försvunnit.

Hur åtgärdar man detta? Import av filer under Office X Identities verkar inte vara rätt lösning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-04-11 18:09

Har batteritiden på PB 12" blivit något bättre av 10.2.5? Någon lycklig ägare får gärna rapportera. Jag väntar på min...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Intressanta uppdateringar:

  • Åtgärdar ett problem där datumet oväntat kan ställas in till 1969 eller 1970 när datorn startar.

Vilket är lögn i bara h-lvete.

Var tvungen att starta om min TiBook med 10.2.5 efter det att den vägrade att vakna upp ur vila (inskickningsdags, andra vändan).

Och nu? Torsdagen den 1 januari 1970.

Tack för den Apple...

  • Oregistrerad
  • 2003-04-11 20:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobbe Hj
Jag har med jämna mellanrum provat Norton och alltid kommit fram till att det gör mer skada än nytta, eller rättare sagt det gör skada.:(

Disk Warrior 3.0 skulle ju släppas under april.

  • Medlem
  • 2003-04-11 23:44

Det går nu att ladda ner den från versiontraker .här

Asså.... vad har hänt. Min Powerbook 12" går plötsligt skitsegt, har börjat få buffer underrun på bränningar och har redan fått två kernelpanics på två dagar. Fildelning går i typ 2 kb/sekunden, om den ens fungerar.

Allt är sabbat! Hur många sekunder har Apple testkört det här? Inga alls...

PS. Jag har inget Norton i datorn

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof N
Asså.... vad har hänt. Min Powerbook 12" går plötsligt skitsegt, har börjat få buffer underrun på bränningar och har redan fått två kernelpanics på två dagar. Fildelning går i typ 2 kb/sekunden, om den ens fungerar.

Allt är sabbat! Hur många sekunder har Apple testkört det här? Inga alls...

PS. Jag har inget Norton i datorn

kolla upp vad det är som tar processortid i ditt system genom att starta terminalen och skriv: top
Den listar alla processer som är igång i ditt system och skriver också ut i procent hur mycket den belastar processorn.
Kanske du får någon vink om vad det är som gör datorn seg.

  • Medlem
  • 2003-04-12 13:48

Och nu har Illustrator 10 oväntat avslutats och vill inte starta längre udner 10.2.5...

Uppdaterade en PB 12" och en PB 15" Ti utan problem

Samma här, en PB 12" och en äldre PM G4 utan några problem. Mystiska problem försvann snarare med 10.2.5.

  • Medlem
  • 2003-04-12 16:21

Eller också tvärtom. Får en del konstiga avslutanden. Typ varenda gång man vil lskriva ut från nyaste Explorer (5.2.2) dör den.

Kanske meningen att MSIE 5.2.2 skall motas ut? Har ingen skrivare kopplad till OS X. Men att skriva till PDF funkar bra. Skriver ut genom att föra över till en OS9 maskin som har en Personal Laserwriter. Har inte hiitat något annat sätt att få den att funka.

Tillägg: Upptäckte en intresssant "feature" när jag stängt ner MSIE 5.2.2 efter att ha gjort PDF-utskriften. När jag öppnade den igen så hade MSIE ingen internetförbindelse, utan en dialogruta dök upp! Begärde anslutning och VOILA, MSIE funkade igen.

Senast redigerat 2003-04-12 17:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobbe Hj
Jag har med jämna mellanrum provat Norton och alltid kommit fram till att det gör mer skada än nytta, eller rättare sagt det gör skada.:(

Jag har kört disk warrior såväl som norton många gånger, och Norton har aldrig sabbat något för mig, däremot räddat mig på den tiden det var det enda program med stöd för FW-diskar. Diskwarrior är säkert bra om man orkar vänta det nästan halva dygn en defrag tar med det programmet. Men att det skulle ge bättre resultat än norten vill jag inte hävda. Inte vice versa-scenariot heller.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Enar
Eller också tvärtom. Får en del konstiga avslutanden. Typ varenda gång man vil lskriva ut från nyaste Explorer (5.2.2) dör den.

Kan någon förklara för mig varför så många fortfarande envisas med att köra Explorer, när både Camino och Safari finns, de två sistnämnda kan ju lura banken att vara en vanligare webläsare?

Både på en QS 867 och en PB 12 funkar det perfekt, inklusive Norton! Har hittils inte hittat något som skulle fela. Rinner på ba'.
T-son

Många verkar ha problem! Tänkte bara göra rösten hörd för en som det fungerar utmärkt med -- en iMac 400mhz. Går hur bra som helst, men jag ska vara ärlig, jag märker ingen skillnad igentligen från 10.2.4!

Börjar blir lite orolig nu efter alla som har problem... Jag kanske ska ta och vänta en vecka tills jag patchar min iBook upp till 10.2.5 då!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olav Rust
Kan någon förklara för mig varför så många fortfarande envisas med att köra Explorer, när både Camino och Safari finns, de två sistnämnda kan ju lura banken att vara en vanligare webläsare?

Jag kör med Safari för det mesta förutom när det är dax att betala räkningar. Avstår gärna från ExploDer men undrar hur det sista du nämnde går till egentligen?:)

  • Medlem
  • 2003-04-13 12:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olav Rust
Kan någon förklara för mig varför så många fortfarande envisas med att köra Explorer, när både Camino och Safari finns, de två sistnämnda kan ju lura banken att vara en vanligare webläsare?

Jag kör Camino, Safari, Opera och Explorer och tycker fortfarande att det är pinsamt att Explorer kraschar om man ska skriva ut (sedan 10.2.5 infördes).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-13 13:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Många verkar ha problem! Tänkte bara göra rösten hörd för en som det fungerar utmärkt med -- en iMac 400mhz. Går hur bra som helst, men jag ska vara ärlig, jag märker ingen skillnad igentligen från 10.2.4!

Börjar blir lite orolig nu efter alla som har problem... Jag kanske ska ta och vänta en vecka tills jag patchar min iBook upp till 10.2.5 då!

De som har problem med 10.2.5 bör reparera med DiskWarrior. Helst ska man reparera då och då. Helst också före uppdateringen. Min 10.2.5 på båda Macar fungerar utmärkt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Någon som vet om det krånglar med teman?

Nä, hos mig funkar teman utan problem (peppar, peppar )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-13 23:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Många verkar ha problem! Tänkte bara göra rösten hörd för en som det fungerar utmärkt med -- en iMac 400mhz. Går hur bra som helst, men jag ska vara ärlig, jag märker ingen skillnad igentligen från 10.2.4!

Börjar blir lite orolig nu efter alla som har problem... Jag kanske ska ta och vänta en vecka tills jag patchar min iBook upp till 10.2.5 då!

Inga problem med 10.2.5 på min PBG3 Firewire (Pismo). Mail, Safari, Classic, allt funkar. Men EN viktig skillnad - nu kan jag skriva ut på min CanonBJC3000 i OSX (med Gimp-print) och i Classic (med Canons original-drivisar) utan att behöva starta om emellan! Det har aldrig gått förut!

Thomas

  • Oregistrerad
  • 2003-04-14 11:17

min fptserver slutade funka kunde inte använda port 21(kör crushftp) fick en ny javafil av Ben spinks som gör programet så nu funkar den igen men även cd-bränning har lagt av både i iTunes och toast... men det har jag ingen lösning på men någon annan har det kanske? vad trött man blir... detta är ju ingen beta så apple borde ju ha testat en del...någon som har en patch så man kan gå tillbaka till 10.2.4? tills apple fixat detta, jag är ganska handikappad utan cdbrännare (skall inte behöva starta om i classicläge för att kunna bränna...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-14 11:30

Låter märkligt. Men att Toast lägger av vid en systemuppdatering brukar inte vara Apples fel. Mitt råd:

1. Kör Cocktail, Extras, Autopilot, markera alla alternativen.

2. ladda hem 10.2.5 Combo-uppdateraren och kör den.

3. Om det ändå inte funkar, gå till baka till 10.2.4 genom att installera om 10.2 från CDn och sen köra 10.2.4 Combo-uppdateraren.

4. Jag garanterar inget!

Thomas

Bevaka tråden