Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös skrivare och Airport extreme

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har inte helt bra koll på om det jag behöver finns men så här är läget:

Jag har en airport extreme och 2 datorer. Jag vill kunna dela en skrivare genom airport extreme(via dess USB-port). Nu är det så att jag vill ha skrivaren i ett annat rum än airportstationen. Det som jag skulle behöva är alltså en trådlös USB adapter. En som jag sätter i airporten och en som jag sätter i skrivaren så att de kan kommunicera med varandra som om man skulle kopplat en vanlig usbkabel emellan.

Det borde väl inte vara så svår lösning, frågan är om det finns en sådan produkt på marknaden? Är det någon som har en annan lösning på problemet så är jag tacksam!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-27 22:37

Subcyde,

Med tanke på att du har en AirPort Extreme basstation, så skulle en AirPort Express fungera utmärkt.

Du pluggar in AirPort Express direkt i ett vägguttag, för att sedan ansluta din skrivare via USB till samma AirPort Express.

Läs mer här...

Lycka till,

- Torkel

Ah den ideén var ännu bättre eftersom jag äger en Express redan!!! Varför tänkte jag inte på det innan?! Tack för din hjälp!

1
Bevaka tråden