Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMacar snart?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som vi alla märkte idag kom det inga uppdateringar av varken iMacen eller Mac Pron. Vad jag hoppas på är dock att Apple släpper uppdaterade iMacar inom den snaraste framtiden. Vad tror ni? Då menar jag alltså inte en helt ny version av iMacarna som det pratas om, utan bara lite bättre hårdvara i dem. Troligtvis, eller kanske, så kommer ju Apple släppa helt nya iMacar, nydesignade etc, samtidigt som de troligtvis släpper Leopard, någon gång i juni.
Tror ni att detta kommer hända inom, säg, den närmaste månaden eller halvannan?

• Medlem
  • International user
  • 2007-03-27 22:44

Tror inte på det efter att ha läst det här på en av mina fotoforum:
"Intels new platform for portables, Santa Rosa, is not due until next quarter, nVidias new mobile GPUs won't come until next quarter at the earliest, there are no new CPUs in the pipeline, and only FSB bumps once Santa Rosa is here, LED backlight is not yet ready for prime time.... what could they possibly add at this point in time? Even the 1TB harddrives due for the first half of 2007 have been completely absent since the Hitachi and Seagate announcements late last year, and the cost of Blu-Ray drives is prohibitive as yet.

Look for a somewhat updated model after WWDC roughly, and possibly a more substantial update MacWorld January 2008."

Ja, att det skulle komma redan idag kändes rätt osannolikt när Santa Rosa inte kommit ännu, så vitt jag förstått det. Jag skulle tro att det dröjer ett tag till, möjligtvis redan i april men kanske mera rimligt i maj-juni.

En sak som bosseps citat inte tar upp är de intressanta effekterna av att använda flash-minne. Det är något som Apple skulle kunna göra i väntan på att andra komponenter förbättras senare.

Windows Vista har t.ex. en funktion för att utnyttja ett vanligt flashminne för att få bättre prestanda på vissa punkter. Apple skulle mycket väl kunna stoppa in lite flashminne i en iMac för att få den snabbare, strömsnålare och tystare. Detta är bara mina spekulation dock, jag har inte sett något konkret rykte om det.

Man kan säga att nuförtiden lönar det sig att hålla koll på vad Intel har för sig. Jag kan tänka mig att iMac/MacBook/MacBook Pro får en mindre uppdatering i slutet av maj när Santa Rosa ska landa enligt schemat.

Men som det sagts ovan så dröjer det ett tag innan det blir stora prestandaökningar.

1
Bevaka tråden