Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut breda sidor med Hp Color LaserJet 2600n

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-03-28 12:45

Hur gör man för att skriva ut en sida som den här resultatsidan: http://www.obasen.nu/winsplits/online/sv/table.asp?databaseId=7294&categoryId=45

Den är betydligt bredare än ett A4 ark och utskriften tar slut i höjd med "str 10-11".

Jag tror att jag har något program någonstans som kan skärmdumpa inte bara det som syns på skärmen utan hela Safari fönstret, men nog katten borde det väl finnas något annat sätt att få ut all text i skrift smidigare än så?

Innan har jag fått det som inte fick plats på en sida på ett nytt papper, så listan som den ovan kom på två papper, vilket funkade bättre att bara tom "str 10-11" kommer med.

Sambon mobbar mig dessutom för att det i Win ska vara relativt lätt, visserligen med annan skrivare, att vända utskriften ett kvarts varv och få texten inkl bakgrundsfärgerna att skrivas ut med papperts längd istället för som här i bredd.

Hjälp önskas tack

• Medlem
  • 2007-03-28 13:13

Kan det vara så enkelt som att skriva ut i liggande A4? Gå in i utskriftsformat, där du väljer riktning. Där kan du även skala tabellen, om det inte skulle räcka. När du skriver ut så kan du förhandsgranska på skärmen att det blir rätt.

Jag sitter inte vid min skrivare nu men har kvar 2600n i iBookens skrivarlista.

Gör som bing skriver - gå till Utskriftsformat i Arkivmenyn i Safari och välj liggande A4. Klart. Lättare än Windows IMHO.

I Skriv ut-dialogen väljer du sedan den tredje rullgardinsmenyn och tar fram "Safari". Kryssa i "Skriv ut bakgrund" om du vill behålla färgerna i tabellen.

Samma resultat blir det i utskriftsdialogen för Adobe PDF.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-03-28 18:46

Tack båda två, det funkade som ni sa. Hade inte ens lagt märke till att det fanns "utskriftsformat" i arkivmenyn pinsamt nog...

"Skala tabellen", som Bing nämner, är det i procentsiffran som står under där man väljer riktning?

Om resultatlistan/tabellerna blir längre och/eller bredare, rejält breda, kommer det att funka att skriva ut ändå eller blir det samma som innan?

(Det hela är f ö en resultatlista för orientering och det kan vara både betydligt fler kontroller och deltagare så listorna kan vid enstaka tillfällen bli mkt större)

1
Bevaka tråden