Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa g5 eller g5.5?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Börjat söka runt efter en begagnad iPod nu, ett tag var jag inne på en 8gigs nano men tror nu att jag beslutat mig för en modell större. Nu är ju bara fråga, hur stor är skillnaden mellan g5 och g5.5. Vet VAD det är för skillnad, tänkte bara fråga lite hur stora dessa skillnader faktiskt är.

Kommer främst använda den för ljudböcker, endel ebooks (med book2pod) och kanske en och annan tvserie ibland.

Ytterligare en fråga, har hört för länge sedan att man egentligen ska hålla sig borta från hårddiskbaserade system då de går sönder titt som tätt bara man råkar tappa dom? Självklart går saker sönder om de tappas ibland, men hur stryktålig är en iPod Video i jämförelse med exempelvis en nano?

Tackar på förhand.

• Medlem
  • International user
  • 2007-03-28 19:55

skilnaden är att det är bättre batteritid när du ser på film på den nya G5 och så har den en ny sökfunktion och ljusstarkare skärm.
den är såklart ömtåligare en en nano, fasst ja har tappat min ett antal gånger i marken utat att det har hänt något.

Jopp, vet om batteritiden, ljusstyrkan och sökfunktionen. Det jag undrar är egentligen hur mycket detta gör för g5.5. Är det värt att jaga en nyare maskin för de funktionerna eller kan man lugnt köpa en billigare lite äldre g5:a?

Hur mycket ljusstarkare är den? Samt hur nödvändig är sökfunktionen? Kommer jag ångra mig bittert om jag inte satsar på en med ljusare skärm och sökfunktion?

• Medlem
  • International user
  • 2007-03-29 07:49

den är 60% ljusstarkare. jag har en gammal g5 så ja vet inte hur söfunktinen är eller om den är nödvändig.

• Medlem
  • 2007-03-29 17:01

Sökfunktionen är skön som fan om man tex har väldigt många låtar och inte vill bläddra igenom alla, är den + en ljusstarkare skärm + batteritid värt att ge 500 kr mer för? JA.

Blev en ny från OnOff istället. Mycket nöjd än så länge, det enda som irriterar mig är att ipodnotes inte sparar vart i textdokumentet man var och läste. Förutom det är jag mycket nöjd.

1
Bevaka tråden