Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta hårddisk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick efter mycket om och med min appleTV igår. dumma TNT. anyway. har inte hittat något vettigt sätt att synca mitt material till den lilla hårddisken. så för att slippa välja så tänkte jag stoppa i en 80 GB disk. De är ju överkomliga i pris så... en fråga. kan man klona disken i unix/linux och där också utöka partitionen? har inte USB-2,5" tillgängliga. bara 2,5"-3,5" IDE adaptrar och diverse linux och unix burkar...

• Medlem
  • 2007-03-31 15:53

Varför byta hårddisk?

Jag har haft min Apple TV i ett par dagar nu och har kommit fram till att det enda som behöver finnas på Apple TV's hårddisk är bilder, eftersom dessa inte kan strömmas.

Allt annat går ju alldeles utmärkt att strömma. Jag har en USB-hårddisk ansluten till Airport Extreme. Där får jag i princip plats med "hur mycket filmer och musik som helst". Allt går utmärkt att strömma til Apple TV. iTunes filer behöver ju som bekant inte finnas i iTunes-katalogen.

Enda gången man måste lägga filer på Apple TV är egentligen om man skall ta med sig Apple TV utanför hemmet och om man inte står ut med att ha iTunes gående på sin "server" förstås.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-31 18:12

Hur strömmas filerna?
Är det via AFS eller genom iTunes (som man kan streama musik mellan varandra?)

Måste iTunes vara igång för att aTV ska kunna streama filmen?

• Medlem
  • 2007-03-31 19:19

Du strömmar via iTunes så iTunes måste vara igång på den Mac som agerar "server". Man väljer "källa" på Apple TV. Samma "källa" som synkroniserar sitt innehåll med Apple TV kan också strömma det innehåll som inte får plats på Apple TV's hårddisk. Därför menar jag att storleken på Apple TV's hårddisk inte betyder så mycket.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-31 22:40

Om du nu absolut vill ha AppleTV med större hårddisk så kan du kolla in dessa amerikanska åteförsäljare. Dom verkar erbjuda AppleTVs uppgraderade till 120gb för bara $100 extra.

jag har börjat gilla läget nu. jag synkar det jag lyssnar på mest och bryr mig inte om resten. vill jag plötsligen lyssna på något annat så streamar jag. större hårddisk är ju faktiskt väldigt onödigt. att uppgradera verkar just nu inte nödvändigt. kanske när garantin gått ut... just nu använder jag 7 Gb till foton och 3 Gb till musik. mycket utrymme över alltså.

1
Bevaka tråden