Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite allmänna frågor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min pappa har lite frågor för han har precis köpt ett par begagnade macar, here goes:

1, På en av datorerna verkar inte Iphoto finnas kvar, hur kan han få in det igen?

2, Om han installerar om OSX ryker allting på hårdisken då eller går det att bara installera om OSet?

3, Vilken version av OS skulle ni rekommendera för en 400 MHZ med 384 MB ram?

4, Han har en Laserjet 1020 och när han skriver ut så står det att dom är klara på en gång, finns det codec eller något annat sätt?

5, Allmäna Codecs till quicktime, vad rekommenderas?

Hoppas det är rätt forum och att ni kan svara på någon av frågorna iaf.

Tack på förhand

/Tobbe

1. Installera om iLife, iPhoto är en del utav paketet så att säga. (Mao så är det inte en del utav OS X)

3. 10.3.9 låter lagom.

5. Perian & Flip4Mac, då har du stöd för DivX och WMV förutom det som QT stödjer i sig.

De billigaste HP laserjet har inte stöd för mac. Om 1020 är en av dem är jag inte säker på, men det finns trådar i ämnet. Vissa av de billiga skrivarna kan man nämligen få att fungera med hjälp av drivrutiner för andra modeller.

Man kan välja att bara uppgradera OSX. Allt det gamla finns kvar. Men om det nu är beggade burkar skulle jag rekommendera att blåsa dom och börja om från scratch. Kanske t.o.m. byta ut hårddiskarna mpt något större och snabbare om det är original 6-8GB som fortfarande sitter i iMacen. Originaldiskarna är, förutom att vara små, också rejält till åren numera.

1
Bevaka tråden