Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort till Imac intel?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har just köpt en intel iMac dual-core 2Ghz och nu behöver jag alla råd jag kan komma över om vilket ljudkort som är bäst för mig. Jag behöver inte mer än 6 in/utgångar varav 2 spdif. Alltså 4 analoga (helst balanserade) och 2 spdif (1st stereo) in/ut.

Det jag först tänkte var M-audio, för de har jag använt förut och de har Gigastudio drivers om jag skall köra med windows i macen ett tag för att hämta samplingar.

Sen tänkte jag Firewire, för usb kan aldrig klara 64 samples i latency som jag alltid kör, åtminstone i början av alla projekt när man mest jamar fram grejer. Kommer att köra stora samplingar och RAID-system finns redan.

Men ljudkort... finns det någon som kör ett ljudkort och använder det i 64 samples, alternativt 128, och är utan problem med klicks och pops o annat skit som man kan tänkas behöva stå ut med???

I så fall: vilket kort och vad kostar det? ...o till sist - vilket musikprogram/operativ kör du med, ange gärna versioner.

MVH
thenewguy

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-31 14:24

Fireface på windows grejar 96 samples. Det har hyfsade AD/DA, balanserade in/ut
och betraktas som gediket. Nu vet jag inte hur bra det fungerar på mac, men RME
brukar vara rock solid. Men en relaterad fråga, hur användbart är det inbyggda ljudkortet i en billig intel mac? Går det att att använda för mixning och putsande och eventuellt med VSTi:er för spelande? Kör man bärbart så vill i alla fall jag kunna
köra utan externt kort. (Lite trådkapar varning....)

1
Bevaka tråden