Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.docx på mac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-03-31 19:24

Hej,

En del har ju som bekant börjat använda Office 2007 & det börjar bli allt vanligare att man får dokument i .docx-typ av vänner & arbetskollegor.

Hur öppnar jag dessa på min mac (& fördelaktigt med office 2004)? PC-versionerna av office har fått sig en uppdatering vilket löser det hela, finns något liknande för oss mac-användare?

Som nödlösning har jag Neo Office installerat - men det känns rätt segt att ha ett helt officepaktet extra bara för att kunna öppna 2007-dokument.

Någon som har koll?

mvh

Antigen ber man sina vänner att respektera att man inte kan öppna deras filer, eller så använder man t ex som du NeoOffice eller Docx Converter. Jag har aldrig träffat på en docx-fil så jag har inte kunnat prova ut dem.

Om du går över till Leopard då det släpps ska du även kunna använda den nya versionen av TextEdit som medföljer för att öppna och redigera docx-filer.

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-03-31 19:49

Är nog neooffice senaste som gäller där. Det goda med Docx är väl att du minskar din filstorlek med hälften om ingen har tänkt på det varför det finns.

Det kommer snart en gratis konverterare enl MS
http://blogs.msdn.com/macmojo/archive/2006/12/06/converters-coming-free-and-fairly-fast.aspx

så du kanske kan stå ut en månad eller två

• Medlem
  • 2007-03-31 20:29

Bra tips.

Jag föredrar Word av gammal vana, helt enkelt. Jag gillar egentligen opensourcelösningar såsom OpenOffice/NeoOffice, fast jag upplever NeoOffice som olidligt segt över lag.

Får hoppas att gratiskonverten gör jobbet framöver. Fast det känns så där att sätta sin tilltro till MS..

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-05-17 11:02

En beta med begränsad funktionallitet. Läs om den i kommentarerna hos MacUpdate och/eller VersionTracker.

• Medlem
  • 2007-05-18 15:45
Ursprungligen av frazze:

En beta med begränsad funktionallitet. Läs om den i kommentarerna hos MacUpdate och/eller VersionTracker.

Det finns en tråd i Nyhetstips också.

Converten har en snajdig icon. I övrigt lyckas den bara formatera dokument till .RTF & hajjar inte svenska tecken. Efter några minuters användande bedömde jag produkten som komplett värdelös.

Det är rör sig då om en beta 0.1, så förhoppningsvis får dom ordning på det senare.

1
Bevaka tråden