Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

appleTV: stänga av / sätta i vila

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man håller in play/pause så ska man ju försätta appleTV i vila. det enda som händer är ju att den stänger utsignalerna. hårddisken snurrar lik väl och den är fortfarande varm. hur sätter man den i vila egentligen?

Jag vill minnas att jag någonstans läst att det står i "bios" (nvram?) att appletv inte får gå ner i viloläge. Någon inställning liknande "preventsleep = 1" eller "allowsleepmode = 0" var det.

Det var garanterat på någon av sidorna som är vigda åt att hacka apple tv. Jag har inget bokmärke på sidan tyvärr så jag minns inte exakt var det var
Prova att leta runt lite på olika appletv-sidor så hittar du nog vad jag tänker på.

Gissningsvis är det sedan bara att ändra om från 1 till 0 eller tvärtom på den aktuella inställningen så borde appletv somna ordentligt efter att du startat om den.

Apple lär ju få skit om man inte kan göra den energisnål med ett riktigt viloläge. Kan tänka mig att den drar runt 40W normalt.

Ursprungligen av Johan Gunverth:

Apple lär ju få skit om man inte kan göra den energisnål med ett riktigt viloläge. Kan tänka mig att den drar runt 40W normalt.

lägger du sen till en fet plasma som äter energi så blir nog inte Greenpeace speciellt mycket gladare heller..

1
Bevaka tråden