Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Förhandsvisning är ett mycket rappt verktyg som jag gillar & använder mycket i mitt arbete. Dock finns det en sak som stör mig - markeringsfärgen när man söker i PDF-dokument är satt till grått. Söker man i t.ex. gamla tidningar el. liknande stora dokument är det hopplöst svårt för ögat att notera vilket ord som egentligen är markerat, vilket tar mycket onödig tid i anspråk.
Min fråga är: går det att ändra markeringsfärgen på något enkelt vis? Har jag helt enkelt stirrat mig blind i inställningarna?
Du kan ju alltid klicka på själva dokumentet för att ge det fokus, så får den markerade/sökta texten sin vanliga markeringsfärg. Kanske inte någon riktig lösning, men grå är den ju för att den inte har fokus.
Aha, en bättre lösning uppenbarar sig: Pröva Skim, en gratis (och open source) PDF-läsare med diverse finesser för att göra läsning på skärmen smidig. Den ritar röda cirklar kring de funna söktermerna.
Aha, en bättre lösning uppenbarar sig: Pröva Skim, en gratis (och open source) PDF-läsare med diverse finesser för att göra läsning på skärmen smidig. Den ritar röda cirklar kring de funna söktermerna.