Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga nya Macar i Tokyo enl Greg Joswiak, Apple

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Artikel här (på macpressen.se)

Greg tycker dessutom att G4an har mycket kvar och ge och kommer att finnas kvar en lång tid framöver.. *snark*

Men om det inte är hårdvara som kommer i Tokyo borde det således vara mjukvara.

10.2, Photoshop 7, bla bla bla?

Tokyo kommer väl främst handla om mjukvara, men jag tror endå PowerBookarna kommer få sig en speedbump. För de ligger ju verkligen efter, de kostar dubbelt så mycket som en iMac men ligger efter en hel del när det gäller prestanda (tillräckligt mycket för att behöva speedbumpas iaf).

Citat:

Dessutom påpekar han att den nuvarande G4-processorn har mycket kraft kvar att ge och kommer att lanseras i förbättrade versioner under en lång tid framöver.

Ingen G5:a i år alltså...

Ingen G5 ger sannolikt inget nytt moderkort vilket inte ger snabbare systembus eller DDR minne. Jag vill ha allt av detta, tillsammans med ett GF 4 Ti kort. Man får hoppas att G4 har mycket kvar att ge... i bärbara och imacar.

Angående programvara ryktas det att iMovie 3 skall släppas i Tokyo
Snart bara måste jag köpa en digitalvideokamera. Jag kan inte låna brorsans för att spela in mina skidfilmer

Spelar väl ingen roll om det inte kommer G5 i år. Så länge Apple får upp prestandan på sin G4 processor, vilket de lyckats rätt bra nu på senaste.. ett par små knuffar till så kommer folk börja bli nöjda.

Vad är oddsen för att Greg skulle säga: "Att köpa en Mac just nu när vi snart skall lansera modeller är verkligen hål i huvudet. Mitt råd till alla som funderar på att köpa en Macintosh -- vänta, snart får ni mycket mer för pengarna."

Informationsvärdet i hans uttalande är noll och intet.
Tror ni det skulle vara bra för Apple att han ens antydde kommande prissänkningar? Han måste antingen blåljuga, eller vägra att kommentera framtida lanseringar. Så, om han talar sanning eller blåljuger vet vi inte.

Där sa du ett sanningens ord ace..
Tveksamt om man gör företaget en tjänst om man skulle skvallra om framtiden på ett sånt sätt att dagens sortiment skulle börja sälja dåååligt..

En sak behöver o andra sidan inte utsluta en annan..

G4an har ju precis gjort sitt intåg i konsumentdatorerna, iMac.
Den lär även komma i iBooken i en framtid.

Medan PM o PB segmentet antagligen får G5an inom en inte allt för avlägsen framtid.

Tänker man så är ju Gregs argument ändå hållbara och framkallar inte alls den ilska man skulle kunna få annars.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Erik L:
Ingen G5 ger sannolikt inget nytt moderkort vilket inte ger snabbare systembus eller DDR minne.

Det är inte säkert, det ryktas nämligen att nästa version av G4:an, PPC 7470, ska ha stöd för DDR *hoppas*. Däremot kommer snabbare systembuss först till 7500 (såhär skriver MOSR: the PPC 7500 will add support for Motorola´s RapidIO bus system running at up to 500MHz).

Men om Moto skulle få arslet ur vagnen o släppa sin G5a som har 64bit så skulle försprånget till Intel/AMD bli stort...

Dom ska ju släppa sina 64bitars CPUer 2003...

Nu är det ju inte så att dom har G5:an klar och bara ligger och väntar med den direkt. Alla verkar hänga upp sig så hårt på siffran fem, det måste vara en G5:a för att det ska vara nåt, bara för att. Jag tycker 7470 med DDR låter som ett bra nästa steg till sommaren. Och ärligt talat har de flesta väldigt liten nytta av 64 bitars processor.

Vem har förresten sett den där roadmappen fröken Ryan pratar om...

Motorolas PPC Roadmap

Den visar då ingen 7500 ..

Tråkiga är väl att G5 maxar på 2Ghz i motorola´s "roadmap"
Är det bara jag som kommer ihåg den korta lilla stunden motorola faktiskt hade övertaget vad det gällde klockfrekvensen ?

ja jag vet att klockfrekvens inte är allt...

Håller faktiskt med Greg, vore slöseri att inte först utnyttja G4:an. Det viktiga är ju inte att det är en ny processor, utan att det är en bra processor! Skulle vara synd om Motorola skulle börja göra som Intel; släppa nya, mindre effektiva processorer och i stället för att försöka göra dem arkitekturmässigt bättre skrämma upp dem i så höga klockfrekvenser att man kan grilla flintastekar på kylflänsarna...

Men är det ingen som tror på scenariot att Pro linjen får G5an hyfsat snart och Consumer line får G4an och dess revideringar..

Jag hoppas än..

Det har ryktas så mycket att man inte vet vad man ska tro, har läst så mycket som pekar mot att det stämmer sen lika mycket till som pekar på att det inte blir så. Man får väl helt enkelt vänta och se..

Inte för att jag ska köpa ny dator, men endå..

1
Bevaka tråden