Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka roland sp404 till cubase

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå.

Har en sp404 som jag änvänder till att lägga på effekter med för tillfället men jag skulle vilja använda den mer seriöst.
Då undrar jag hur jag gör för att synka sp404 och tex cubase så att jag först kan spela ut ett trummbeat på samplerns sequencer och sen vill jag kunna synka den inspelningen med cubase så att när jag trycker play i cubase så hänger samplern med.

Går det att göra så här?

tacksam för svar!

mvh
hammer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-02 16:54

Japp det går, har lyckats med det fast just nu lyckas jag inte få min EM-1 att synka till cubase.. Du bör kolla upp inställningarna för midi i din sp404 å ställa den på "external sync" eller liknande .. välj sen ävern rätt syncläge till höger om playknappen på den flyttbata liste i cubase ... därefter bör det gå .. tror jag

har ställt in den på auto sync som det står i manualen men jag hittar inte riktigt hur man gör i cubase.

och syncläget som du skriver om där finns det två alternativ "int" eller "Offline" antar att den inte ska va på offline

Har lyckats få den att låta så jag kan styra den med mitt midiklaviatur men jag får den inte att starta och lägga sig i rätt tempo när man trycker på play i cubase, några ideer?

1
Bevaka tråden