Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvinnliga Mac-användare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bara undrar om det finns några kvinliga Mac-användare här på 99mac förutom mig?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-04-12 01:12

Detta har varit uppe på tapeten tidigare. Vi har Gambit här och nån som heter Ewa (eller Eva?) om jag inte minns fel. Varmt välkommen i vilket fall som helst (man som kvinna!).:)

Välkommen Estenell!

Det har varit uppe förut och enligt en undersökning i januari så är ca 4% tjejer varav 20-talet är aktiva, dvs de som svarade på undersökningen.

http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=14823

Här också:

http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=15759

/Ola

*skrattar* ställde denna frågan när jag precis blev medlem själv (är dock kille) och ja jefvlar vilket liv de blev på gambit *skrattar*

Kan citer henne lite för skojs skull ;P (något taget ur sitt sammanhang, men dock ändå )

"Därför skriver jag idiot-inlägg till, vad jag just nu är så evinnerligen trött på, frågor om "tjejer på mac i 99mac".

"Finns dom?" "Varför så få?" "La-la-la-la!!!"

Jävla tjat!"

men helt ensam är du som sagt inte iaf )

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-04-13 08:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Wendel
*skrattar* ställde denna frågan när jag precis blev medlem själv (är dock kille) och ja jefvlar vilket liv de blev på gambit *skrattar*

Kan citer henne lite för skojs skull ;P (något taget ur sitt sammanhang, men dock ändå )

"Därför skriver jag idiot-inlägg till, vad jag just nu är så evinnerligen trött på, frågor om "tjejer på mac i 99mac".

"Finns dom?" "Varför så få?" "La-la-la-la!!!"

Jävla tjat!"

men helt ensam är du som sagt inte iaf )

Detta hör egentligen till "Livsstil". Vill bara tillägga att du tagit Gambits citat ur sitt sammanhang. Vad är din poäng?

Senast redigerat 2003-04-13 08:48
  • Medlem
  • 2003-04-13 12:28

välkommen! Juste avatar! Cyberbabe verkar vara kvinna om man får tro att hennes avatar föreställer henne själv...

Okej jag är ny på 99mac och som nyfiken nybörjare gjorde jag två fel:
1. Startade diskussion på Allmänt om Mac istället för Livsstil - big deal
2. Berörde frågan kvinnor och datorer - whatever
Men för att inte bli den som startade en politisk diskussion så att någon bestämmer sig för att sluta på 99mac, sätter vi en punkt på det hela OK.
Jag känner mig mycket välkomen, tack.

hoppas att du inte är ironisk, här ska alla känna sig välkomna. det är lite jargong här men den bottnar i massor av hjärta.

välkommen!!

1
Bevaka tråden