Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPoden död.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allesamman!

Min iPod (video) har legat oanvänd (och urladdad) i ungefär en vecka nu.
När jag igår kväll tänkte att det var dags att ladda den så ville inte iPoden vara med längre.
Jag stoppade i usb-kabeln datorn och kopplade den till iPoden, men inget hände, svart skärm på iPoden och datorn reagerade inte.

Jag har provat att starta om iPoden, fungerar inte.

Någon som vet vad jag kan göra?

Tack.

Edit:
Mäkte nu att om jag har usb-kabeln ikopplad så ger iPoden ifrån sig ett pipande ljud, hörs inte särskillt högt, måste sätta örat till för att höra det. Drar jag ut sladden, slutar ljudet... så den är ju inte död till 100%...

Senast redigerat 2007-04-05 14:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-05 14:20

Byt usb ingång, det kan ju faktiskt bara var så enkelt som att varken din dator eller din Ipod reagerar. Testa nästa Usb på datorn så löser det sig kanske. Värt ett försök, min krånglar också ibland

Nej, det vill sig inte det heller, känns som om jag har testat allt nu, får väl bli till att lämna in den.

det pipande ljudet du hör är nog (vad jag tror) när hårddisken startar och börjar snurra. Min hörs likadant när jag startar den efter att den legat nåt dygn. Lycka till!

Det kan ju faktist också vara som så att det är kabeln det är fel på. Har du testat?

1
Bevaka tråden