Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är best för spelande; XP eller Vista?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MBP 17'' 2,16Ghz intel CD. 2GB ram. Jag funderar att installera ett windows på den att använda för bland annat spelande. Vilket window är best, både för spelande och andra ändamål?
Jag antar att vista kräver mer av datorn. Skulle detta betyda att mindre prestanda blir över åt datorspelen, och att XP skulle vara bättre därför?
Hur mycket skulle prestandan försämras om man för att spara plats installerade windowset på en extern hårddisk och bootar från denna?

• Medlem
  • Lund
  • 2007-04-07 21:56

Utan någon direkt data så skulle jag ändå rätt säkert kunna säga att XP är bättre än vista i spel änsålänge.

Har läst att XP är det rätta valet för tillfället, många spel & program är ostabila i Utsikt.

• Oregistrerad
  • 2007-04-08 13:47

Vista kommer inte göra att dina spel fungerar bättre, inte heller drivrutiner är speciellt bra i vista (båda Nvidia och ATI har typ beta drivrutiner i vista).

Annars ger vista bättre grafikkänsla, dock är (även om det känns lite fel) 2 Gig ram för lite för vista, iaf. om du kör 64 bitars versionen. 2 Gig ram kändes som sirat på min Mac Pro 2x2.66

Enda fördelen i nuläget med Vista för spelande är att det innehåller Direct X 10 - vilket spel i framtiden kommer att kräva. Men för spelande av nuvarande och de flesta kommande titlar är det ingen poäng att köra Vista via Boot Camp.

Core Duo kan väl inte köra 64-bitarsversionen av något OS? Bara Core 2 Duo väl? (Vilken nytta 64 bitars Win nu skulle göra om man skall spela med datorn...)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-16 21:31

det börjar dyka upp spel där du kan spela mot xbox360 spelare online
kommer bara funka me hastalaVista

1
Bevaka tråden