Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IXQ - någon som har använt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-12 16:55

Jag vet att det fanns en diskussion här tidigare om denna icq-klient men jag hittade inte den när jag sökte och läste den inte oredentligt då.

Min fråga är därför, vilken erfarenhet har ni av ixq? Jag har använt det sen igår kväll men är lite missnöjd. Sure, det är otroligt snyggt men jag hoppar upp och ner som en jojo och idag upptäckte jag att det har skickats minst två meddelanden till mig som aldrig har kommit fram! Minst sagt irriterande...:mad:

Testade nång när ja sökte en alternativ icq-client.. Rätt så buggit om ja minns rätt. Bytte tillbaka till mirabilis, använder icq så sällan så de stör inte.

För mig fungerar det klockrent.
Sånär som på att man inte kan skicka filer.
Men snyggt är det.
Nemas problemas.

• Medlem
  • 2003-04-13 02:25

Hade liknande problem med iXQ SP9, men senaste versionen, SP10, verkar OK. Annars kan du ju testa Fire (GPL, funkar bra, om än lite tråkigt UI), Proteus (shareware) eller Icy Juice (GPL, dock inte uppdaterat på ett tag). Länkar till samtliga apps hittar du på http://desktopian.org/mac/ .

Lycka till!

MVH//Kalle

• Medlem
  • 2003-04-13 21:17

Oki, tack för svaren. Jag har version 0.10, det ska väl vara den senaste. Jag gillar verkligen programmet men det irriterar mig samtidigt att jag inte får alla mess... Dessutom kopplar det ner av sig själv när skärmen går i vila, trots att jag har ställt in att det aldrig ska byta mode.

Varför kan inte ngt vara snyggt och fungera????

Pröva Proteus. Så kan du förutom ICQ även chatta med användare på AIM, MSN, Yahoo!, mIrc. Betydligt snyggare och stabilare än Fire.

http://www.indigofield.com/

• Medlem
  • 2003-04-19 18:26

Någon som vet varför det inte går att skicka och ta emot filer med Proteus och andra tredjepartsklienter? Jag har hört att Mirablis protokoll som finns tillgängligt för tredjepartsutvecklare inte stöder denna funktion ännu.
Det skumma är att en kompis till mig kör ett tredjepartsprogram vid namn Miranda, som klarar filöverföringar. Någon som vet varför det är sådär? Kommer Proteus med flera också att få stöd?

/majk

1
Bevaka tråden