Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

snabbare mus?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick precis en Mighy Mouse, trådlös sådan. Men blir oerhört frustrerad när jag fortfarande tycker att musen segar evinnerligt även fast jag har max mus-acceleration. Finns det något program för att öka på detta ytterligare?

Är det en miss att man inte kan ställa mushastighet separat från accelerationen? Eller är det bara jag som inte hittar det?

• Medlem
  • 2007-04-08 20:09

skriv detta kommando i terminalen:

defaults write -g com.apple.mouse.scaling 9.0 . Juhögre siffror på slutet ju snabbare mus. Jag kör på 15.0 och är helnöjd!

Men det verkar endast ställa upp accelerationen över maxvärdet i systeminställningar. Allt över nio blev lite för skakigt på min lilla macbookskärm.

• Medlem
  • 2007-04-09 12:05

har dock bluetooth versionen.. =/

http://plentycom.jp/en/steermouse/
Fixar det du vill med accelerationen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-07 23:22

Vet att tråden är gammal men oj vilken bra program SteerMouse är!
Jag har länge irriterat mig på min Mighy Mouse som jag köpta samtidigt som MacBooken.
Men jag har nästan aldrig använt den för den har varit så seg.
På mina Windowsmaskiner har jag alltid väldigt hög sensitivity men på Macen var max inte alls nog. Slö, seg och dålig precision upplevde jag Mighy Mouse innan SteerMouse.

Men nu är det som den är pånyttfödd!

Tack för tipset!

P.s Det gjorde inget att plattan på MacBooken också blev snabbare och mer distinkt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 15:31

Som switcher från Windos höll jag på att kasta ut min dator genom fönstret innan jag hittade Steermouse - ett underbart litet program som verkligen rekommenderas om man tycker att pekaren i OS X beter sig skumt.

Som 40-åring kan jag tillägga att JU MINDRE man rör sin mus fram och tillbaka ju snabbare får man musarm...

2 polare har numera opererat sina handleder. i slutet (innan kirurgi) kunde de inte ens ta ut en paket mjölk ur kylen....

Kör gärna med mus, men se er om efter att kanske ha flera enheter att växla med (penna/wacombord, styrkula etc)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-29 15:40

Tell me! Tennisarmbåge (man kan tydligen få det av musen också).
JÄVLIGT jobbigt när man försörjer sig på att vara grafiskt kreativ. Plus att man blir helt handikappad i övrigt också - just det där med mjölkpaketet är ett konkret exempel på en löjlig sak som blir hemskt jobbig.
Enda pluset är att jag håller på att jobba upp en viss ambidextriös förmåga.

1
Bevaka tråden