Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra billigt externt USB ljudkort...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-09 10:55

Hej,

Min systers son skulle behöva ett ljudkort. Han är fortfarande rätt grön på att skapa musik men är riktigt duktig.
Han skulle behöva ett kort där han kan spela in i stereo samt spela upp ljud, plugin syntar utan 1 sekunds latency. Ett externt USB kort skulle vara bra då han använder familjens dator. Vet ni nått bra kort för runt 1000-1500 kr?

Jag hittade detta kort är det nått att ha?
http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=&kategori=H%E5rdvara&grupp=Ljudkort&undermeny=USB&flik=1&exp=Ljudkort&info=12269

Mvh
Demokid

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-09 11:15

Alphan bör fungera tycker jag.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-04-09 15:36

Vad tycker ni om alesis io2 då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-10 08:33

Man tackar för informationen!

Mvh
Demokid

köp min xiosynth!!! externt ljudkort med ingångar + inbyggd synth fungerar perfa som midi klav. www.novation.com där står det mer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-19 23:47

Hej, tack men jag köpte en Novation SuperNova-II till honom i julklapp... Den har lixom fler röster, 5 oktavers klav samt är multitimbral. Nu saknas bara ett ljudkort så han kan spela in.

Mvh
Demokid

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-04-20 15:22

om det räcker med 2i/o så varför inte ett hederligt 2496 från m-audio ?

eller måste det vara usb ?

Om Alphan bygger på Lambda, så rekommenderar jag inte det kortet. Jag köpte ett, men fick lämna tillbaka det eftersom det inte fungerade ordentligt på någon av de datorer jag testade det med (laptop och stationär). Drivrutinerna var från typ 2001 och problemet var förmodligen att det inte fungerade på system med dubbla processorer eller med dubbla kärnor. Ingen info att få på nätet och inga nya drivrutiner. Värdelöst skräp om du frågar mig. Jag lämnade tillbaka kortet och bytte till ett Edirol UA-25. Dyrare, men med kvalitét i både ljud och material. Och det fungerade klockrent direkt. Kör med något från M-Audio om Edirol är för dyrt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-22 17:33

Intressant diskussion!

Min lillebror söker efter just samma funktioner som nämnt, han sitter dock på en PC med Win 2000 och håller på med fruity loops. Han är en gitarrgud och vill spela in sina egna grejer och addera saker i synthesizern sen, och det verkar som att M-Audios Fast Track USB är enkelt och sjyst för priset!

MEN. det verkar bara funka ihop med XP och OSX? Har ni ngn erfarenhet av detta?

1
Bevaka tråden