Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

damm- och skräptåligt skydd

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-09 19:44

Jag jobbar som målare och har alltid min iPod med mig på jobbet. När jag slipar så brukar det damma nått ofantligt och jag är alltid orolig att iPoden ska ta skada av allt damm som kan komma in i den. Jag har min iPod skyddad i en innerficka på mina jobbarbyxor, men dammet tar sig in överallt och det känns som det bara är en tidsfråga innan dammet jobbar sig in i iPoden.

De flesta skydden har ju som bekant öppningar för hörlursutgången och dockningsporten, men detta vill jag inte ha på det skyddet jag söker.

Det vore oxå en fördel om det är ett fodral man lätt kan ta av då jag inte vill använda skyddet när jag inte jobbar.

Tack ska ni ha!

Tjena, jag har också själv läge funderat över detta, tacksam för svar.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-05-15 22:22

Jag har ett iSkin eVo3 som bara har en öppning för hörlurarna, dockuttaget skyddas av en "gummiflärp", klickhjulet av Skinnet, och resten av framsidan av transparent plast.. Rekommenderar! Det finns oxå en nyare variant från iSkin, Claro nånting.. fast en nackdel är väl att silikonfodralet lättare drar åt sig damm utanpå än ett plastfodral.. :/

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-08-06 00:59

det fins ju ett vatentät fodral till ipod vet inte vad det heter men du kan ju kolla runt lite

1
Bevaka tråden