Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lokala forum i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På sikt kommer 99mac.com börja aktivera sig IRL - dvs genom en mängd olika aktiviteter. Vi börjar bli så många nu att det snart är möjligt att dra igång lokala forum för några av dom största städerna.

Då skulle man kunna arrangera satellitsändningar på flera platser samtidigt, olika typer av träffar och utbildning. Det finns massor man kan göra.

Jag kan se till att få igång 99mac.com/goteborg/ till exempel med en grundläggande profil (gemensam för alla orter) där man uppdatera nyheter, aktiviteter osv.

Finns det intresserade? Till vilka städer? Jag tror personligen att en minimigräns är 75 personer för att det ska "bli något vettigt" av det hela. Ju fler kockar...eller hur var det nu?

Kommentera

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-23 16:44

Men det är ju klart att vi i Uppsala skall vara med, tycker jag i alla fall. jag tror vi kan skrapa en hyfsat stor samling.

Låter bra. I Umeå är vi en ansenlig skara Macfanatiker.

Jag har kontaktat Svante Goding - vi får se om han är sugen på att vara med på 99mac Umeå!

• Oregistrerad
  • 2002-07-23 17:07

Malmö är ju ganska mactätt. Men jag tror Mac Skåne hade varit en bättre idé. För det tar ju inte så lång tid att resa ifrån tex Helsingborg till Malmö eller Malmö till Åhus...

För Skåne är ju mer eller mindre en förort till Malmö...

http://www.apple.com/se/mug/

På ovanstående länk finns Apples svenska MUG sida - inte så het direkt. Kolla på dom MUG:ar som finns registrerade, jag har nog aldrig hört talas om någon av dom (iofs så bor jag i Stockholm).

Tänk om vi kunde använda den energi vi har här på 99mac och starta något motsvarande, små lokala dottergrupper ungefär.

Kanske kan vi till och med se till att dom redan existerande grupperna ansluter sig? Det ser inte så kul ut med adresser som http://www.telia.com/homepage/~macman/janne/mug/

Vad tror ni - ska jag lägga till fyra stycken forum nästan längst ner (ovanför specialforum) med Stockholm - Göteborg - Malmö - Umeå?

Där kan man diskutera lokala frågor, lokala åf och föreslå träffar etc. Samåkning till Expo osv osv

• Oregistrerad
  • 2002-07-28 11:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Vad tror ni - ska jag lägga till fyra stycken forum nästan längst ner (ovanför specialforum) med Stockholm - Göteborg - Malmö - Umeå?

ja, kör på det! Det kan bli kul!

1
Bevaka tråden