Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mandrake Linux 9.1 ute för Mac !

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns Mandrake Linux 9.1 ute för PPC-processorer.

En kul nyhet är att man kan köra Mac OS 9 och Mac OS X program med full hastighet innifrån Linux.

Go download!

Ciryon

Redan nedladdat, men inte installerat. Gruvar mig lite för att börja på ny kula. (Även lite orolig för hur den klarar min iBook)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-13 15:00

Skönt att Mdk har valt KDE 3.1 och inte Gnome som standard! OK, jag kan leva med Gnome också, men KDE är snabbare och bättre tycker jag.

Jag såg på ett screenshot att man kan ändra i Mandrake så att fönterstängningsknappen hamnar till vänster där den ska vara. Hur är mandrake om man vill ändra och dona på såna grejer? Måste man kunna knacka kod?
Tänkte köra det på ett dasslock. Går det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
En kul nyhet är att man kan köra Mac OS 9 och Mac OS X program med full hastighet innifrån Linux.

Go download!

Ciryon

Nja det finns en app som heter MOL (Mac On Linux) som funkar ung som VirtualPC men vill du köra MacOS X med "full hastighet" så är det MacOS X på egen skiva i din Macintosh som gäller

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mr_B_Wisser
Nja det finns en app som heter MOL (Mac On Linux) som funkar ung som VirtualPC men vill du köra MacOS X med "full hastighet" så är det MacOS X på egen skiva i din Macintosh som gäller

Skillnaden är att VirtualPC är en emulator som måste emulera x86. Här är det PPC hela vägen och därmed borde MOL fungera ungefär som Wine, kompatibilitetslager alltså.

Har inte testat själv så jag kan inte uttala mig närmare. Även om jag tycker mycket om Linux så är nog OS X det bästa OS man kan köra på en Mac.

Ciryon

1
Bevaka tråden