Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivarproblem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-13 18:43

Var och köpte en HP 3280 skrivare igår. Kopplade in den idag, installerade mjukvaran från CD-skivan: och nu fungerar den inte att skriva ut med. OSX hittar skrivaren, och det funkar att skriva ut genom Inkjet Utility Program eller vad det nu heter, testade att skriva ut en "WOW" demo sida. Det funkade. Försökte skriva ut från AppleWorks, men det funkar inte! Ingenting händer, det bara står "stoppad" på skrivarstatusen.

Fattar ingenting, det borde väl inte vara någon match att installera en skrivare?

• Medlem
  • 2003-04-13 20:10

kolla kön i Print center. Den kanske är stoppad där, det felet har jag råkar göra ibland.

• Oregistrerad
  • 2003-04-13 20:13

Hur kommer man åt Print Center? Jag har inte rört någonting alls: inte fipplat med inställningar alls. Bara kopplat i och installerat.

• Medlem
  • 2003-04-13 20:14

ligger i mappen verktygsprogram i Programmappen. Bara en gissning om kön.

• Medlem
  • 2003-04-13 20:15

Utskriftskontroll kanske det heter på svenska. Sitter på jobbet och kan inte kolla.

• Oregistrerad
  • 2003-04-13 20:23

OK. Det är lite störigt. Det ska ju vara så lätt att installera sånt här på en Mac

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-13 22:40

Ja, men HP:s drivrutiner är ordentligt buggiga. Jag skulle inte köpa en HP-produkt. Jag höll på i en hel dag att få en av deras skrivare att funka med Jaguar för ett tag sedan men fick ge upp till slut och lämna tillbaka grejorna.

• Medlem
  • Mark
  • 2003-04-13 22:50

Sen har du alternativet att öppna din webbläsare och gå till http://127.0.0.1:631/
The Common UNIX Printing System och den finns i systemet. Där har du några alternativ som kan vara till hjälp. /papaC

• Oregistrerad
  • 2003-04-19 12:00

Visade sig vara så att HP skickade med drivrutiner som inte fungerade i Jaguar alls. Så det blev att ladda hem nya från HP's hemsida. Nu fungerar allt perfekt.

1
Bevaka tråden