Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD:n matas inte ut!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-04-18 00:04

Hej!
Jag har sett en film på dvd och när jag trycker "mata ut" är det som att datorn stänger av den, men skivan kommer inte ut utan startar DVD-spelaren igen, som om jag hade matat in skivan på nytt. Vad ska jag göra? Jag har en Powerbook.

Du kan starta om datorn och hålla ned musknappen medan datorn startar upp, då så ska skivan matas ut.

Om det är en fysisk defekt (skev skiva, etikett etc) som gör att skivan inte kommer ut, kan du stoppa in ett gammalt kreditkort e.dyl. under skivan och låta skivan "glida" upp över kanten.

• Medlem
  • Härryda
  • 2007-04-18 11:11

Åh, Johan, TACK! Kreditkortstricket fungerade.

Vassego!

• Medlem
  • International user
  • 2007-04-18 13:29

Vet inte om detta är fallet men när jag uppdaterade till den nyaste versionen av OS X så blev jag skogstokig på eject knappen! Jag hade en skiva i när jag uppdaterade och dagen därpå så skulle jag ta ut den och den ville verkligen inte. Starta om datorn 2 gånger innan jag började surfa forum för att se om andra hade samma problem...

10.4.9 så måste man nu hålla ner eject knappen en "bra" stund innan den matar ut skivan.
Kan vara bra för laptop ägarna med jag som sitter med en stationär dumburk tycker inte om det! heh...

Såja såja. Arr hålla inne knappen nästan en hel sekund nästan (iBook G4, 10.4.9) blir man väl inte skogstokig av? Kanske läge för att minska koffeinintaget?

• Medlem
  • International user
  • 2007-04-18 16:00

hehe... Va inte riktigt så att jag blev skogstokig över den "nya förbättrade" eject knappen. Utan faktum att jag inte läste igenom vad dom ändrat! Men lite små jobbigt är det ändå. Man är så van att bara trycka lite lätt på knappen så ejectar man "den". Precis lika mycket som jag trycker på alla dessa tangenter under det här medelandet!

Men du har nog "en point" med att jag bör minska koffienintage, haha... Man lever praktiskt taget på kaffe för att man renderar rätt mycket material om dagarna och då finns det inget "roligare" än att gå till automaten och snacka skit med "kontors tjejerna"...

1
Bevaka tråden