Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 1.0b2 (v73)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-14 15:44

Finns att hämta via Software Update.

Finns att hata också..
Stört att man måste kasta prefs filen för o få det att fungera, o för mig krävdes att jag kastade prefs filen två gångar.
Ska se om jag kan göra mina inställningar i prefs igen - fan om det börjar krascha igen då som det gjorde efter första prefs raderingen.

O problemet är.. lite oväntat..
Tabs.

Så fort jag kopplar på det lägger Safari ned..fiffigt o släppa en version där tabs inte fungerar, vilket det ju gjort i några tidigare utvecklar versioner.

• Medlem
  • Lund
  • 2003-04-15 10:10

Tabs funkar för mig, och för många andra. Det största problemet med Safari verkar var att det just fungerar så väldigt olika för alla användrare.

För mig renderade den sidorna fel (konstiga marginaler), men det löste sig när jag slängde prefs och laddade hem ny Enhancer.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2003-04-15 10:37

Har läst på flera ställen att det verkar som att den nya inte tyckte om att man hade en svensk Safari innan. Kan det stämma?

Problem kvarstod dock trots ovanstående, så jag fick helt enkelt hiva hela rasket inkl prefs fil, ladda ner installern från apple.com o därefter köra igång igen..

Har inte vågat slå på tabbarna..

Men jag håller med ovanstående inlägg om att det fungerar olika för var o varannan. Polare som inte har några problem alls... skumt är det..

Såpan fortsätter.
Jag körde det skojsiga programmet Safari No Brush, som tar bort brushedmetal looken från Safari.. Vips så var programmet utmärkt, fungerar klockrent (än så länge) och är dessutom betydligt rappare på o ladda sidor etc.
Hur man nu lyckas få webbsidor att laddas in långsamt för att ramen runt omkring har ett visst utseende.. ok

Ursäkta min lathet, orkar inte kolla själv, men hur ser då safari ut om du avlägsnar metallen?
Aqua?

Det var en bra fråga, jag kör nämligen ett theme kallat Quicksilver så jag får den looken på Safari. Men annars borde det vara Aqua ja.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
O problemet är.. lite oväntat..
Tabs.

Så fort jag kopplar på det lägger Safari ned..fiffigt o släppa en version där tabs inte fungerar, vilket det ju gjort i några tidigare utvecklar versioner.

Laddade hem nya Safari. Hade inga problem alls med. Inga problem med tabs heller. Kanske beror dina problem på att du kört de piratade utvecklarversionerna?

• Oregistrerad
  • 2003-04-15 19:05

Om man startar ett nytt fönster och t ex går till Google för att söka på bilder och sedan kopierar bildlänken och stänger ner det nya fönstret hänger sig nya Safari. Eller nja, det bara dör. Tokdör.

Jag tippar på att problemen beror på vilka andra systemprogram man kan tänkas ha installerade.. el vilka program som ligger igång i bakgrunden. något sådant iaf.
Enda som skiljer mig från mina polare som v73 fungerar klockrent för.

Citat:

Skrevs ursprungligen av jef
Finns att hämta via Software Update.

Konstigt. jag får inte det via software update. det ligger helt andra program där för nedladdning. Jag har hämtat ner safari två gånger men jag kan inte öppna binhex filen, fastän jag har senaste stuffltdelux.

1
Bevaka tråden