Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vektorisera Mera Funktion.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har den här lilla fina funktionen på sin dator?
Punkt 17.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.99039

Skulle du vilja dela med dig av den till mig? Snälla?
Om inte annat, har ni tips på liknande funktion?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-23 15:22

Du kan även via Bridge köra ett script som heter Live Trace, du markerar dom bilder som du vill vektorisera (upp till 10 st samtidigt om man inte kör ett "crack" som går att hitta på creative cows video tutorials för after effects som heter "Converting Video To Cartoon") går till Tools, Illustrator och väljer Live Trace.

Med den här tekniken kan du omvandla tex filmat material till vektorgrafik, jag rek varmt att du laddar ner ovan nämnda tutorial om du är intresserad.…

Live Trace i Illustrator blir aldrig så snyggt som den funktionen Macworld hade i sin guide, den jag frågar om någon har ovan.
Men tack i alla fall

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-23 16:06

Skillnaden är ju att Live Trace är riktiga vektorer och att det där i photoshop är pixlar eller har jag fattat det fel?

Hur som helst, Live Trace blir bra om man förbereder sitt fotade eller filmade material bra, och pular lite med inställningarna.… Skit in blir oftast skit ut vettu heheheh

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-23 16:08

Därför rek jag varmt att man kör igenom dom tre video tutsen för AE om detta, man lär sig mkt som man kan hjälp av även fast man inte jobbar med just AE … Goood shiiiiiaaat

1
Bevaka tråden