Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flame MIDI talking synth

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om det redan har postats på 99an,
men jag sökte och hittade inget.

http://www.shelaq.de/talking_synth/start_e.htm
http://www.shelaq.de/talking_synth/download_e.htm

Skippa ljudexempel och beskrivning och gå direkt till demo-videona på downloads istället.

Sjukt löjlig. Förmodligen helt oanvändbar.
Och därför snart på en musikaffär nära dig.

/ Johan JAM

• Medlem
  • Skövde
  • 2007-04-23 17:42

hihi, alltid gillat talsyntes sjukt mycket...vad kommer den kosta i butik?

Preliminärt svenskt pris är 4.600.-,
det kommer de första preorders vi tar gå på iaf.

Skandinavisk distributör är High End Tentacles.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 12:34

R2-D2 på tjack!

Förmodligen helt oanvändbar ja. Samtidigt så känner det som en ball burk. Fast det känns lite smidigare att bara sampla av lite c64:a SAM och sen blajja runt?

Jag tror nog att de två jojjarna och sequencerfunktion faktiskt ger mer funktionalitet än så, vi får väl se när den kommer. Men förmodligen är den mest kul.

Jag tog hem den till butiken enbart för att jag vill ha en själv.

Jag tror Altemark nämnt den i förbifarten (eller om det var någon liknande pratsynt). Roligt att det står dur och moll istället för maj/min iallafall.

.....

Senast redigerat 2007-04-25 02:25

Är det bara jag eller känns det inte lite "Fredagsbön" med Mecca i horisonten samt turbanförsedda men i massor över sampling 4?

Haha,
vi har den på lager nu. Vi får spel på den på jobbet eftersom personalen bara står och spelar meningslösa formantgrejor i monitordemorummet med den hela tiden!

Den är ungefär lika meningslös som rolig. Dvs mycket åt båda hållen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 12:20

Jag har sån GAS på den här burken...

Jag har en och har faktiskt använt den ganska mycket hittils...Kanske inte nåt för alla artister eller alla låtar men en liten skvätt här och där funkar faktiskt rätt magiskt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-07 10:25

Om man har burken i exp. läge. Äter den CC då? Så att man kan få betoningar och sånt på ljuden? Eller kan man bara trigga ljuden?

1
Bevaka tråden