Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tankar om Hyper Island

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tankar på att söka till Hyper Island till hösten, är det någon här som har något att säga om skolan och utbildningen. Det kan vara i stort sett vad som helst, jag är intresserad av erfarenheter från såna som gått där, såna som anställer/jobbar med såna som gått där osv.

/Michael

http://www.hyperisland.se

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-14 21:10

Jag var där på besök när jag gick på en liknande skola i Göteborg. Vad jag har hört så är det en bra och seriös skola med många duktiga elever.
Jäkligt schysst ställe. Lokalerna är Karlskronas gamla fängelse. Eleverna har egna arbetsrum i dom gamla cellerna - 2 i varje cell

Hemsidan är ju väldigt välgjord. Det säger väl en hel del.

Min uppfattning är att det var en skola med status för kanske 4-5 år sedan medan det nu är samlingspunkten för killar som precis kommit ur gymnasiet och vill syssla med webb. De hade inte kommit in ett par år sedan, inte en chans (de hade helt andra intagningskrav t ex men nivån kändes betydligt högre också).

Jag känner en som gått där några år sedan och han har ett rätt bra jobb i Kanada nu men ja, jag vet ingenting om själva utbildningen i sig, bara hur jag uppfattat den.

Att webbmarknaden stagnerat så som den gjort hjälper väl självklart inte heller.

Ja som du säger så pratades det ju en del om skolan för några år sedan, jag har funderat på att söka några år faktiskt. Intressant det här med att det kan ha förändrats på senare år, är det nån som vet om det har skett en förändring till det sämre?

Finns det andra utbildningar i samma klass/område (helst utan terminsavgifter)

Jag menar inte område rent geografiskt då utan utbildningsområde.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-04-14 22:47

Här jobbar jag som lärare:
www.idevarlden.com

Vi räknar HI till en av våra konkurrenter, så...

Jag kan som gammal student verkligen rekommendera skolan! HI är verkligen en skola som blir var man gör den till. Som elev har man som jag upplevde saken, grym koll och makt över hur och vad man vill/ska lära sig. Jag stormtrivdes.

Finns ingen annan skola som den. Och HI är ingen skola där man lär sig webb. Det får man lära sig själv. Man lär sig nått helt annat.

Plöj igenom allt på siten, eller maila nån av nån elev som går där eller nån gammal elev, dom är snälla allihop säkert och svarar på frågor. eller ring dit. Be att få se ett schema eller nått.

1
Bevaka tråden