Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Machinedrum, tips och trix?

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2008-04-11 22:21

"Samma" betvivlar jag. "Likadan" säkert.
/Mr Språkpolis

OnT: jag är allt bra sugen på gavlar jag med!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-12 03:52
Ursprungligen av Mårre:

"Samma" betvivlar jag. "Likadan" säkert.
/Mr Språkpolis

hahaha ..

Jag kan också tänka mig att lägga en beställning på gavlar, amino. Gärna ek!

Hej på er!!

Har precis köpt Robopants uw och fick ett par trägavlar på köpet. Kul direkt måste jag säga. Är det någon av er som har trägavlar som kan tala om för mig vilken diameter och längd på skruvarna som funkar.
/Per

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-15 17:23
Ursprungligen av amenbrother:

Har precis köpt Robopants uw och fick ett par trägavlar på köpet. Kul direkt måste jag säga. Är det någon av er som har trägavlar som kan tala om för mig vilken diameter och längd på skruvarna som funkar.

Robopants fick ju skruvar som passar? Skicka ett PM med din adress så skickar jag fyra skruvar till dig.

Ursprungligen av robopants:

Jag tog träskruvar och drog åt på monomachine. Gängerna var för dåliga för att använda vanliga skruvar.

Ajajaj...det var inte bra. Det är jäkligt trångt invändigt också så om du skruvar för långt så börjar du skruva i kretskortet, men det lär du märka...

Det stämmer att man eventuellt måste lirka lite för att få på dem (det är bara prototyper), men jag har satt alla gavlar jag gjort på min egen och det tar tagit max tre minuter att få på två gavlar.

Ursprungligen av amino:

Robopants fick ju skruvar som passar? Skicka ett PM med din adress så skickar jag fyra skruvar till dig.


Ajajaj...det var inte bra. Det är jäkligt trångt invändigt också så om du skruvar för långt så börjar du skruva i kretskortet, men det lär du märka...

Det stämmer att man eventuellt måste lirka lite för att få på dem (det är bara prototyper), men jag har satt alla gavlar jag gjort på min egen och det tar tagit max tre minuter att få på två gavlar.

Va snällt,

Jag tar erbjudandet.
PM skickat

Jag tog träskruvar och drog åt på monomachine. Gängerna var för dåliga för att använda vanliga skruvar.

  • Medlem
  • 2008-04-15 17:13

Kolla vad det är för något som skall dit innan du drar sönder de existerande gängorna bara.

Tackar.
Får testa lite och kanske mäta med skjutmåttet.

Skruvarna jag fick funkade inte alls.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-04-16 09:46

Gillar trädkanten!!

Men silverkanter är koolare!!

obs: det är monolådan som fick kanterna först!! ugglan står på tur!!

Om träkanter får lådan att låta analog så måste silvertejp få lådan att låta industri.

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-04-16 09:52

Glöm inte evolvern.. om du blir hungrig så kan du ju äta tape???

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-04-16 10:20

ni vet att min låda låter värst av alla lådor!! pga klotter och tejp!

Trägavlavlar på plats. Skruvarna funkade fint.
Jäkligt kul maskin. Så fort man rör den så spottar den ut experimentella beats. Det är svårt att låta bli att skruva så att säga.

Fråga: Går det att spela in exempelvis filtersvep i realtid istället för att använda parameterlocks för att få en sådan effekt?

  • Medlem
  • 2008-04-19 07:47

Just ett svep kan du inte spela in, men du kan fixa parameterlåsningarna i realtid. Om du inte har testat det så håll nere rec-knappen och tryck på play samtidigt. Vrid sedan på rattarna samtidigt som ditt pattern rullar, vips så har du parameterlåst hur mycket som helst.

Tackar. Verkar kunna bli ungefär samma effekt.
Får testa det

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-21 18:46

Elektron Machinedrum Ebony Edition (custom color selection by Mårre):

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2008-04-21 18:48

Oh ja! Sitter och väntar på Posten...

  • Medlem
  • 2008-04-21 19:48

Oh, schuckert med mörka sidor!

Kan man få ett par i slipad betong?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-04-21 19:49

Kan man få blå-skärm till md? hatar den röda skärmen.. asjobbig i ögona är den...

  • Medlem
  • 2008-04-21 19:56

Hårdgummi hade inte varit fel heller...

enapa: Kolla med elektron, eller skruva upp den och kika vad det är för display i den? Beställ en och stoppa i.

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-04-21 20:17

http://tarekith.com/assets/machinedrum_tipsandtricks.htm

Vet inte om ni sett den men en del matnyttigt finns säkert där!

Senast redigerat 2008-04-21 20:39
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2008-04-22 18:58

Så där ja...hemma och monterade! Jag är supernöjd!

Är det någon som vet var man kan köpa nya trig-knappar till lådorna? Det hade varit skoj att ha dem i 808-färger.
Har mailat elektron och frågat men de hade inget svar.

Bevaka tråden