Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jobbar med tekinsk support för flera olika produkter i en organisation med flera personer som ska kunna svara på frågorna.
Någon som har tips på bra helpdesk-program / trouble ticket-program för Mac. Gärna med web-gränssnitt för användarna och som helst kan installeras på Mac OSX-server.
Ska gärna kunna hantera inkommande e-post från flera adresser och även ha möjlighet att registrera inkommande telefonfrågor samt tilldela inkommande frågor till olika handläggare....:p
Ser bra ut men Frontbase och Java lät inte så kul :/
The Web Help Desk is deployed as a Java servlet running under the Apache Tomcat 5.5 servlet container (included in the installation). A compatible version Java 5™ Runtime Environment (JRE) is included for all platforms lacking a pre-installed JRE. Because the application is 100% pure Java you have the freedom to install on the operating system of your choice without the worry of OS lock-in.
We include an embedded FrontBase database for instant functionality (Mac OS X and Windows). We also provide out of the box support for OpenBase SQL, Microsoft SQL Server 2000/2005, MySQL 4/5, Oracle 8i - 10g and PostgreSQL 8
Om man börjar med en CMS-baserad webbsite byggd i Joomla (du behöver MySQL, PHP och en host med Safe Mode = Off), lägger på en template från en template-club så kan man sedan lägga in någon av fyra Helpdesk-system till Joomla som du hittar info om på denna adress: http://extensions.joomla.org/index.php?option=com_mtree&task=listcats&cat_id=1784&Itemid=35 (Components Labs lösning verkar bra faktiskt och WebAmoeba Ticket System är tom gratis).