Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro -> Tv??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag fick jag min nya fina Mac Pro:) Grafikkortet är det som sitter i standardkonfen, dvs "NVIDIA GeForce 7300 GT". Trodde att man mha en dvi-video-adapter skulle kunna koppla in denna till TV:n, men läser man på Apple Store står det för "Apple DVI-till-video-adapter" att man måste ha "ATI X1900 XT". Huum? Var till min lokala Mac-handlare idag o köpte en adapter som heter "DVI to Video Adapter". Vågar inte sprätta upp den om det ändå inte skulle funka. På den står det att den är för Mac mini och Power Mac G5.

Sen finns det en annan adapter som heter "Apple PAL DVI-till-video-adapter" vid Apple Store. Hur vet man vilken man ska ha för att det ska fungera? Kan det ens fungera med det grafikkortet jag har?

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-04-26 23:05

Jag säger, ring Apple Store, de vet säkert. Jag vet att det inte är samma adapter till t.ex. Mac Book som det är till Mac Mini ..

Verkar lite skumt med de olika varianterna men jag tror att det bästa du kan göra är att ringa Applestore och fråga vilken det är du ska ha. Antingen har den som skrivit in beskrivningarna på de olika adaptrarna haft tomtar på loftet eller också finns det flera varianter. Jag har en G5'a och troligen den adapter med PAL(Det tv-system vi har här i Sverige och i Europa. NTSC i USA) i namnet.

Vilken adapter det än blir för dig så ska du ha S-videokablage mellan den och tv'n.

1
Bevaka tråden